Eindelijk weer is vissen!

Het was zondag middag en de verveling sloeg een beetje toe. Dus besloten me vriendin en ik eerst even naar de stad te gaan en daarna te vissen. Dus ik belde Dimi maar die nam niet op. Om 2 uur belde hij terug.

Hij kon wel even vissen. Dus even alles in de stad afgemaakt en hup richting de waterkant en om 3 uur stonden we daar.

Snel uitgooien die pluggen. Wat voelt het weer lekker om even te kloten met een hengeltje. We hadden een plek uitgekozen met een grotere kans op vis. Maar die wou nog even niet bijten. Na een tijdje zat Dimi vast aan de bodem.

Trekken en porre hielp niet. Dan maar de kunstaas redder er aan maar helaas. De kettingjes wouden de haken van het kunstaas niet pakken. Na nog wat proberen kwam het toch los en bleek het een rugtas te zijn! Helemaal leeg welliswaar. Iets wat je in ieder geval niet dagelijks vangt.


De kant waar we waren begonnen was niks meer. Dus het werd spullen pakken en naar de overkant. Naar de plek van onze 'huis-snoek'. Maar deze was helaas niet thuis dus bleef het dit keer echt stil. Zou het dan geen 100% visplek meer zijn? Het was al geen 100% vangstgarantie maar wel 100% beet garantie. Als we die maar konden behouden!

En verdomd, na half uurtje krijg ik vlak voor de kant een aanbeet. Het is na die tijd weer even wennen om een aanbeet te voelen dus vergeet eigenlijk aan te slaan. Meestal blijft het wel hangen dan maar dit keer toch niet. Met dat de vis naar boven komt zien we dat het een snoekbaarsje van 40-50 cm is maar na 1 klap is hij weer in de diepte verdwenen. Helaas, maar het is actie en het voelt weer goed.

Dus even verder op proberen. Ik gooi hem een beetje in overhangend gras en loop er even heen om het eruit te halen. De plug valt in het water, haal hem omhoog en er word hard geroepen dat ik hem weer moet laten zakken. Er zat dus een snoek achteraan! Door de weerkatsing van het water heb ik het niet kunnen zien. Maar Dimi wel. En hij had gelijk. Na wat klote krijg ik weer een aanbeet. Maar net zo snel als hij kwam, laat hij los. Weer niks.

Na nog wat gekloot te hebben daarzo vonden we het mooi geweest en probeerde het baars plekje nog even.
Die leverde wel geteld 3 baarsjes.

2 voor Dimi en 1 voor mij.

Mijne:


Dimi:



En daar bleef het bij. Maar wat was het weer heerlijk om er eventjes uit te zijn. Binnenkort ergens een dagje in Julianadorp vissen. En dan hopelijk ook meer geluk. Mar gelukkig is onze stek nog steeds een 100% beet garantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews