Dropshot snoek

De laatste keer vissen was niet veel... Dus de vangdrang was/is groot...

Op een bepaalde stek die dag Corné tegen gekomen en nog iemand anders die daar een mooie snoekbaars ving, en een paar dagen later zag ik dat daar ook nog een paar mooie snoekbaarzen werden gevangen... Dan ook maar is met de verticaal- en dropshothengel op pad!

Vrijdag avond was niks helaas... Gelukkig hoorde ik van Corné ook dat hij die avond niks had, dus het lag niet helemaal aan mij ;)

Dus vandaag weer een herkansing! Vol goede moed naar de water kant! Eerst worp gelijk een keiharde aanbeet op me shad van de verticaal hengel! Ik sla aan en voor me gevoel komt er amper beweging in, en dan plots schiet het weer los... De staart van de shad zit over de haak heen, vandaar dat ik niet lekker aan heb kunnen slaan... Helaas, was een mooie vis geweest...
Maar vol vertrouwen weer verder!!
Alleen dan is het uiteraard niks meer op een paar aanbeetjes na...

Bij de volgende brug maar even wat dropshotten... Ook dan duurt het een uur, ik zit net te bedenken om de spullen maar in te pakken tot ik een beuk krijg op me hengel! Hangen!! Voelt als mooie vis en duikt lekker weg, maar eenmaal bij het water oppervlakte zie ik dat het om een snoek gaat. Snel scheppen want ik vis uiteraard met fluorocarbon! De vis eindigt netjes in me schepnet. De shad zit netjes in de hoek gehaakt, dus het onthaken is zo gedaan!!


De snoek zal zo een 70 cm geweest zijn!

Hierna is het helaas niks meer. Mooie vis gevangen, maar helaas nog steeds geen snoekbaars of grote baars.. Hopelijk volgende keer weer beter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews