Eerste vis van het seizoen

Ja.. Eindelijk, de eerste vis van het seizoen weten te vangen! En hoe... Een beetje vreemd.. Laat ik maar gewoon bij het begin beginnen.

Ik had maar 2 uurtjes de tijd, dus spullen pakken en gaan! Eerste keuze was gelijk weer de visplek bij Ofwegen. Inmiddels of misschien al een tijdje een geliefde plek van veel vissers.

Hier aangekomen eerst maar even wat jerkbaiten. Veel speldaas en andere aasvissen te zien en genoeg gespring van vissen. Er word dus gejaagd. Misschien dat het voornamelijk baars is, maar ik heb goede hoop op leuke vis!

Maar helaas, je jerkbait is niet aantrekkelijk genoeg. Maar dan zit ik ineens een beetje vast onderwater en met een beetje getrek komt er een stuk lijn mee. Helaas red hij het niet tot de kant, maar met even omlopen naar de andere kant van het water kom ik er toch bij. Alleen vanaf deze kant is lastig te zien waar het vast zit. Het is gevlochten lijn, nog dikker dan mijn lijn. Ik verwacht dus dat er een groot stuk kunstaas aan de andere kant van de lijn zit. Maar na wat getrek en gesjor merk ik dat er weinig beweging in zit. Ineens is daar geplons van een vis. Misschien vis wat er naast lag en schrok? Na nog meer gesjor nog een plons... Het vermoede dat er misschien nog vis aan de andere kant van de lijn zit groeit een beetje.

Ik besluit de lijn aan mijn eigen lijn te knopen zodat ik om dat riet kraag heen kan. Het lukt gelukkig net aan. Met de kunstaas redder werp ik over de plek heen en trek ik een deel van de lijn los. Ineens schiet de lijn weg, ja hoor, er zit dus nog vis aan! Ik zie nog niks maar na nog meer geknoei, kan er maar net aan bij, krijg ik de vis in beeld. Twijfel even om eerst de vis te scheppen en te hopen dat de lijn mee komt of eerst de rest ontrafelen. Toch maar het eerste. Ik schep de vis en zie dat het een karper lijn betreft. De haak zit in het hoekje van ze bek, mooi plekje opzich, alleen had de vis zich dus helemaal vast gezwommen. Het is gissen wat er echt gebeurd is, maar de snoek van ongeveer 60-65 cm zwemt in ieder geval weer vrij rond!


Nou, weer gauw verder vissen met even een ander kunstaasje. 1 Die het in Zweden ook prima deed, de Pig Shad jr.
Het duurt lang maar dan uiteindelijk toch nog een hard aanbeet die ook gelijk op film staat wat dat de eerste aanbeet op film maakt!
Een leuk snoekje van pak 'm beet 50-55 cm! Wel heeft de snoek een rare vergroeiing, een deuk in z'n rug!




Ik werp nog een kwartiertje door, maar dan is het mooi geweest. Er is weer vis gevangen en ook nog de eerste van het seizoen op een vreemde manier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews