Zomeravondje

Alweer even geleden dat ik een hengel aangeraakt heb. Laatste bericht was alweer bijna een maand geleden. Tussendoor wel paar keer gevist, ook met Corné, op jacht naar de snoekbaars of mooie baarzen. Maar helaas bleef het maar bij 1 snoekbaarsje voor mij.

Afgelopen maandag was het eindelijk weer eens zomer in Nederland. En dat betekend voor mij altijd even een avondje langs de Rijn lopen om wat mooie snoekjes te vangen!

Het is vaak na zulke dagen dat het in dat kanaal langs de kant redelijk druk is met snoek. Althans, druk, ik weet er altijd wel een paar te strikken.
Zo ook deze avond. Eerst met groot aas geprobeerd maar dat bracht geen succes me zich mee. Dus dan maar weer de ouderwetse pike fighter jr. jointed er aan! En die bleek te werken. Na een 10 min lopen langs de kant meldde de eerste snoek zich! Een leuke snoek van +- 65 cm, prima dril en makkelijk onthaken. Even snel een foto en gauw weer terug!



Daarna duurde het even, maar op de terug weg kreeg ik weer een aanbeet, wel wat slapjes, maar vis ging er goed vandoor daarna. Maar helaas loste deze vis nadat hij wild aan het oppervlakte spartelde.
Daarna een stukje verderop bleef er wel weer een snoekje hangen, en niet veel later ook nog een leuk baarsje!



In ieder geval even lekker bezig geweest! Op naar nog zo een avondje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews