Avondje vissen

Vandaag kreeg ik een whatsapp van Tom, of ik zin had vanavond even te gaan vissen! Nou, daar zeg ik niet snel nee tegen natuurlijk! Dimitri zou ook mee gaan, dus nog even alles afgesproken en om 10 voor half 8 werd ik opgehaald.

Gelijk maar weer naar de Rijn gereden, om achter de snoeken aan te gaan die in de kant liggen te wachten!

Maar helaas, het was niet veel. Na een paar worpen zit Tom alweer vast... Even de kunstaasredder erbij. Het voelt als een fiets qua gewicht en kantelen wat onderwater gebeurd. Maar eenmaal aan het wateroppervlakte is te zien dat het om een buitenboordmotor gaat. Wel 1 die er al een tijdje lag. Ook zat er nog een mini visje op de buitenboordmotor dus Tom heeft de eerste vis gevangen!



Gauw door vissen, langs de kant lopen met achter ons aanslepend een Pike Fighter Jr. Jointed. Super plugje. Na een stukje lopen heb ik dan eindelijk beet. Een mooi snoekje van een cm of 50-60 mag even op de foto!


Hierna lopen we nog een heel stuk maar het is helaas niks.
Volgende plek die we aandoen heeft ons ook in het verleden mooie vis op geleverd. Maar dit keer blijft het bij een missertje (tot 2 keer toe) voor Tom en voor Dimitri een kleine kreeft!


Na deze vangsten vissen we nog een paar stekjes maar het is helemaal niks meer. Bizar dat het de laatste tijd vaker zo is. Afgelopen zondag nog een baars mogen vangen van 32 cm, maar meer dan dat zat er toen ook niet in! Hopelijk trekt het binnenkort nog een beetje aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews