Vis!

Zooo, dat is alweer even geleden... Ik heb de laatste tijd ook niet echt de behoefte meer gehad aan vissen. Waarom? Geen idee, sowieso is het na Zweden wat minder. Verpest? Misschien wel. Niks vergelijkbaars te vangen hier. De kleine snoekjes kan ik nog wel van genieten, maar na een tijdje van die snoekjes gevangen te hebben wil je toch weer wat groters vangen.

Op het snoek-forum wel bezig geweest met de organisatie van een viswedstrijd die afgelopen zondag plaats vond! Er is leuk gevangen daar, veel grote vis, helaas voor mij bleef het voor mij bij 2 missers en een volger.

Maar vandaag stond er een dag vissen met Vincent in de planning! Een gozer van het snoek-forum waar ik contact mee kreeg via het snoek-forum en ook interesse had in een visvakantie naar Zweden waar ik nu weer mee bezig ben om te regelen.

Maar nu eerst even een visdagje met Vincent gepland dus! 's ochtends vroeg afgesproken om half 8, en rond half 9 stonden we op de visplek. Ik begon maar op groot water. Makkelijk werpen, en heerlijk om even in te komen. Vincent wou wat meer weten over het jerkbait vissen, dus daar begonnen we dan ook mee! Al gauw was er een dappere snoek van +- 30-40 cm die mijn busterjerk aanviel maar al snel weer de diepte in dook zonder de jerkbait mee te nemen. Helaas!

Daarna een zijslootje waar een klein snoekje de busterjerk aanviel maar helaas na een aantal seconden zich los wist te wurmen. Maar ze zijn gewillig, dat was een goed teken.

In de vijver waar we daarna verder gingen vissen kreeg Vincent ze eerste aanbeet, helaas miste de snoek. Helaas was er op deze stek nog teveel groen maar vol goede moed gingen we naar de volgende stek. Op deze stek was het helaas doodstil qua vis. We zagen wel een mooie snoek liggen maar die had geen zin in eten. Dan proberen we nog wat andere stekken maar ook hier is het niks. Tijd voor de lunch pauze dus!

Lekker even wat noodles en een cup a soup en we konden er weer tegenaan! Vol goede moed de andere polder in gedoken. Maar na een uur zie ik het wederom somber in. Het lijkt een visloze dag te worden... Maar dan gelukkig, achter in de polder in een mooi helder slootje is een snoek die erg voorzichtig toe hapt op de pigshad maar wel tot 3 keer aan toe. Gelukkig blijft de vis hangen, en Vincent haalt de snoek met de nekgreep op de kant waar we de vis snel onthaken en op de foto zetten!  Een mooie donkere snoek! Nog even drukken, dan lijkt het nog wat!



Na deze vis lopen we de hele sloot nog af maar helaas op wederom nog een lossertje is het verder niks meer. We breien er een einde aan. Ongeveer 10 km gelopen vandaag dus het is wel weer even goed. Een erg mooie vis dag. Vincent weer wat bijgeleerd over jerkbaiten, en verders een prima vermaakt. Hoop gelachen en gezellig gevist. Nou nog een keer bij hem in de buurt achter de snoek aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews