Jaarafsluiting

Vandaag, 30 december. Laatste dag van het jaar dat ik kan vissen, dus dat doe je dan ook! Samen met Dimitri afgesproken om 8 uur, wat toch wel vrij vroeg was als je pas om half 2 gaat slapen na een verjaardag.

Maar kwart voor 9 kwamen we aan op het eerste stekje. Doodazen met wat kunstaas werpen er naast. Zou mooi zijn als het doodaas eens goed gepakt word, dan verdwijnt dat hier ook is uit de vriezer!

De eerste stek gaan gauw de dobbers te water. Daaronder een bevroren sardine. Mooie stek, en moet vis zitten en dat blijkt wel als ik met het kunstaas begin. Gelijk een volger die wegdraait voor de kant.

Helaas. Ook bij de volgende stekken is het niks. Ik krijg zelfs een misser op m'n Pig Shad naast de doodaasdobber van Dimitri... Dat wekt niet echt vertrouwen op voor het doodaas vissen. Even verderop krijg ik dan toch nog een aanbeet van een snoekje die ik niet veel later mag landen. Ongeveer 50-60 cm!


Ach, vis is vis! De andere stekken die we bezoeken leveren ook niks op dus helaas moeten we het hier bij laten! Toch nog een leuke afsluiter van het jaar kunnen vangen! Op naar 2016, het jaar van Zweden! Laatste seizoenen telkens de aantallen verbeterd, inmiddels zit ik op 27 snoeken, nog 9 vissen en dan ga ik het afgelopen seizoen met 35 snoeken voorbij! En nog 4 snoekbaarzen om de 5 van vorige seizoen voorbij te gaan! Met de snoeken komt het denk ik wel goed, de snoekbaarzen verwacht ik niet! We gaan het allemaal mee maken!

Iedereen een fijn oud en nieuw feest en een gelukkig nieuwjaar! En de handjes eraan houden, anders vist dat zo lastig! Tot volgend jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews