Klein maar fijn

Na een lang avondje gister avond, gingen de ogen pas rond half 11 open. Tijd om uit bed te gaan, en even een lekkere wandeling te gaan maken met de hond! Want, op de planning stond na het rondje met de hond, even lekker een paar uurtjes vissen, samen met m'n vrouw!

Het weer was lekker. Niet te koud, weinig wind, en bewolkt. Ziet er uit als ideaal weer om even de snoek hengel er bij te pakken en wat te gaan werpen met kunstaas!

Als eerste een stek waar ik achter was gekomen via Google Earth. Een uitkomst voor de vissers, dat programma. Alles vanaf boven bekijken, of je er kunt komen, hoe en of je er goed bij het water kan komen, top!

Alleen dit keer niet helemaal goed bekeken, maar het eerste stukje van de nieuwe stek was prima te bevissen. Geen aanbeet of wat dan ook gezien, maar wel mooi hoekje. 2e stuk was achteraf gezien een afgesloten sloot. Misschien wel een snoekje te vangen, maar nu zeker niet, want ze hadden echt geen zin.


Dan maar weer naar een oude bekende stek op zoeken. Rijdend richting de stek zie ik langs een sloot al 2 vissers staan, waarvan ik er 1 vluchtig denk te herkennen. Eenmaal op mijn stek aangekomen staat zijn auto daar inderdaad. Maar goed, dat betekend dat de plek waar ik wil gaan vissen dus al bevist is. Na een paar worpen ziet Natas voor haar neus een snoek jagen. Veel worpen verder wil de snoek zich helaas niet laten foppen. Zelfs niet als ik de Pig Shad Jr. aan doe, op aandringen van Natas. Tijdje later is het even verderop dan wel raak op de Pig Shad Jr.! Een mooi snoekje (50-60 cm) klapt er voor de kant op. Wellis waar op een plek waar ik al 7 keer langs had gevist, maar blijkbaar twijfelde de snoek gewoon erg.





Na deze vangst kwamen de 2 gasten die ik herkende aan lopen. Hij vroeg of het nog wat was, en vertel hem van de net gevangen vangst. Hij vertelde met een big smile dat hun er ook 2 hadden waarvan 1 van 104 cm. Ik wist dat het er zwom, maar wist nog niet dat het hier dus ook al gevangen werd! Wel erg gaaf! Hun gingen weer weg, en ik viste nog even verder. Helaas sneuvelde mijn eerste Pig Shad Jr. De staart was al bijna door gehakt, maar nu was hij er helemaal vanaf en dan doet die helemaal niks meer.

Ik pak nog even de Line Thru Trout, maar die is helaas veelste zwaar voor hier. Dan maar weer een andere Pig Shad Jr erop, de rode versie. Op het punt dat ik denk, zo is het wel genoeg, zeg ik tegen m'n vrouw, ik werp nog even dat hoekje langs en dan is het wel genoeg geweest. Direct krijg ik een misser voor me kiezen. Er zit dus nog wel iets dat zin heeft!

Net als bij de eerste snoek duurde het na de misser lang voordat de snoek nog een keer toe hapte. En weer een mooi snoekje van 40-50 cm klapt er dit keer wel goed op! De vis ligt vrij snel langs de kant, en na een foto mag de vis weer zwemmen.




Zo met die 2 visjes waren het weer heerlijke vis uurtjes! Wat actie gehad, en waar de Pig Shad het vorig weekend liet afweten, bewees hij zich vandaag weer! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews