Beloond worden!

Van het weekend weer even wat tijd gevonden om te vissen! Zaterdag een anderhalf uur weg geweest zonder resultaat. Vandaag ook 2 uurtjes de tijd gevonden om even weg te gaan, en gelukkig wel met wat meer succes!

Ik besloot weer naar de stek te gaan waar ik afgelopen keer was geweest, om eens te kijken of er nou weer wat actie uit te halen was. M'n vrouw ging ook mee voor de foto's, als er wat gevangen zou worden!

Maar helaas, op 1 snoek na die tot 2 keer toe uit het water kwam om wat te pakken, 1 keer toen me aasje lande, en 1 keer toen hij nog door de lucht vloog. Dus ik weet niet of hij nou op mijn aasje dook of dat het gewoon tot 2 keer toe toeval was.

Daarna naar de stek gegaan waar ik de laatste vis had gevangen. Inmiddels was het gaan regenen, en er stond een hoop wind. Ik besloot de sloot verder af te struinen vanaf waar ik laatst gestopt was. M'n vrouw bleef maar in de auto zitten, als het bijzonder was liet ik het haar wel weten dacht ik nog.
De wind trok nog meer aan en de regen werd steeds wat erger. Ik struinde nog steeds hele stukken af. Een prachtige polder sloot, zou toch vis op moeten leveren! Maar het bleef maar stil. In de verte zag ik het einde van de sloot al komen. Een 'T'- stuk waarvan 1 doodlopend stukje. Daar moest wat zitten, het zou het laatste stukje zijn dat ik zou bevissen, want het werd ook steeds donkerder. Ik zit mezelf nog moed in te praten. "In dit weer staan vissen, dat moet beloond worden met vis, dat moet"
Ik werp langs het kantje en vlak langs de kant in ene die verlossende klap! Yeah, vis! Hij gaat er af en toe lekker vandoor en trekt hem goed door de slip. Maar dan ligt hij niet veel later toch in me schepnet!
Even onthaken en meten. 76 centimeters! Mooi formaatje en al lekker dik! Maar een foto in het gras is ook niet alles. Dus ik leg de snoek even in het schepnet en hang deze terug in het water. Ik bel gauw m'n vrouw en die komt gelijk aan rijden. En 2 min later kan de vis alsnog mooi op de foto!



Als m'n vrouw de auto snel even goed gaat parkeren dacht ik nog, dat hoeft niet want we gaan er toch wel gelijk vandoor. Maar dan toch nog maar even een paar worpen. En verrek, nog geen 10 meter van de plek waar ik de eerste snoek vang, weer langs het kantje, vang ik nog een snoekje! Dit keer een mooi snoekje van een cm of 60. M'n vrouw schept de vis netjes het net in! De snoek heeft de haak van de Pig Shad Jr. goed te pakken, en in het donker is het onthaken iet wat lastiger maar het lukt!



Hierna doe ik nog een paar worpen maar dan is het toch echt te donker. Zo ben ik toch nog beloond voor het volhouden in dat smerige weer en heb ik me visjes weer gevangen! Dik tevreden!

2 opmerkingen:

  1. Nice Kevin, hard werken wordt beloond! Top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker! Af en toe zo een gedachte in je achterhoofd houdend hou je het in zulk weer nog een beetje uit, als het dan nog lukt ook, dan helemaal dik tevreden dus!

      Verwijderen

Totaal aantal pageviews