Dagje Lelystad

Vanochtend vroeg begon het. Om half 7 stond de wekker, om rond 9 uur in Lelystad te zijn voor een dagje vissen met wat beheerders van het Snoek-Forum. Dominic had een grote wens naar een metersnoek, en Rinus had hem die belooft, zonder garantie op vangsten..

Om half 7 zou de wekker dus moeten gaan, Dominic nog gewaarschuwd dat hij zich deze keer niet moest verslapen (vorige keer wel gebeurd), en uiteraard verslaap ik me dan! Om 07:21 doe ik me ogen open en vlieg uit bed. Uiteindelijk rij ik om 10 over half 8 richting Dominic en zijn we om 10 over 9 in Lelystad en na een bak koffie en een lekkere koek, klaar om meters te vangen!


We besluiten eerst even te gaan dropshotten en jiggen. Maar helaas is dé baarzen stek waar hun een hoop baarzen hebben gevangen, helemaal uitgestorven. Hierna gaan we toch maar richting de jerkbait stekken. Op de eerste plek aangekomen vliegen al gauw een paar jerkbaits door de lucht. Vol verwachting klopt ons hart, maar het blijft stil. Terwijl wij netjes langs de kant van het water de hoekjes uitwerpen, loopt Dominic alweer door particulieren tuinen heen te struinen, opzoek naar dat onbereikbare plekje. Zijn illegale praktijken worden ook nog eens beloond als wij in ene een harde schreeuw horen! Beet!! Metervis!!

Gauw gaan we richting Dominic om te kijken en te helpen uiteraard! Rinus loopt terug naar de auto voor ze foto toestel, en Nick en ik klimmen ook de tuin in om Dominic te helpen! Na een mooie dril pakt hij de snoek keihard in de kieuwgreep om deze nooit meer los te laten! Met ze 3en lopen we naar een plek om de snoek netjes te onthaken, te meten en om wat foto's te schieten.



Dominic ziet uiteraard allang dat dit zijn eerste meter snoek is! Een PR voor hem, maar ja, nu dus nog de vraag, hoe groot? Het meetlint gaat er over heen, en stopt bij 107 cm!!! BAM! Zijn PR met 11 cm verbeterd!


Wat een beest. We genieten allemaal mee van deze grootte vangst, maar Dominic uiteraard het meest! Wat een aanbeet, mooie dril en wat een formaat, hij geniet, en dat is te zien! Ook Rinus is dik tevreden, hij heeft zijn belofte ook waar gemaakt en geniet van Dominic die met een grote glimlach op de foto gaat.



De snoek word weer terug gezet in zijn natuurlijke leefomgeving, en we vissen vol goede moed weer verder!

Maar helaas blijft het hierna toch wel redelijk stil! Dominic krijgt nog een grote volger, en ik krijg nog te maken met 2 lossers van +- 70 cm als ik overswitch naar de Hell Hound. Balend van de 2 lossers gaan we even lunchen bij de patat boer en vissen we daarna nog wat verder maar op een enkele aanbeet na is het vrijwel niks meer. We besluiten nog even de wijk in te duiken, maar dit houden we net aan een uurtje vol. Ook hier is het niks. We breien er maar een eind aan. Ik stel nog voor om naar de stekken van de ochtend te gaan, maar Rinus en Nick gaan lekker naar huis. Dominic is er gelukkig nog wel voor in! We zeggen Rinus en Nick gedag en rijden dus snel nog even terug naar de begin stekken. We werpen ze even snel uit, niet te lang. We hebben nog maar een uurtje voordat het te donker word.

Weer krijg ik een misser voor me kiezen die ook nog besluit te volgen tot de kant, maar dan toch weg zwemt... Het zit niet mee. ik heb de meeste actie, maar nog steeds geen vis. Maar dan, uiteindelijk op een plek die ik 's ochtends al 10 keer uitgeprobeerd had, en nu duurde het ook 4 worpen voordat de snoek er op klapt, en hard! De snoek gaat er lekker vandoor en is goed sterk. Ik schreeuw naar Dominic dat hij deze vis NU moet komen scheppen, deze vis laat ik echt niet schieten! Hij schept de vis netjes en hoppa! Mijn vis is uiteindelijk ook nog binnen! Ik meet hem niet, schat hem rond de 75, maar een prachtige dikke en volgegeten vis! Heerlijk! En wat ben ik blij met deze vis!



We kunnen na genieten van deze mooie dag! Nick en Rinus hebben zich netjes gedragen als prima visgidsen en hebben dus niks gevangen, en hebben ons de vis laten vangen! Nee, het was jammer dat er niet meer actie was, maar er is vis gevangen en het waren ook nog is mooie ook!

1 opmerking:

  1. Waar was dit ??? Zoek namelijk goede spot om te roofvissen

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews