Vluchtende vissen

Het werd wel weer eens tijd voor Dennis om is te gaan vissen. Het was al lange tijd geleden, en aangezien hij vorige week zondag geen tijd had, maar voor deze zaterdag afgesproken! Natas ging ook weer gezellig mee voor de foto's, en kon haar hart ophalen aan deze prachtige ochtend.

Om 6 uur ging de wekker, dit keer geen afspraken in de middag, nee gewoon weer 's ochtends gaan knallen! De dag ervoor nog even tegen Dennis gemeld dat hij ze laarzen aan moest trekken, aangezien ik 's avonds had gezien dat het gras erg nat was!

De volgende ochtend was ook om een lijstje om heen te maken, zo mooi. Toen we onderweg waren naar Dennis bedacht ik me dat ik 1 ding was vergeten, waar ik Dennis nog voor gewaarschuwd had... Mijn laarzen stonden nog thuis. Nadat Dennis ingestapt was en we richting de stek reden toch maar even langs huis gereden om me laarzen op te halen, en een jas aan te trekken, want het was erg fris!

De eerste plek die we gezien hadden moest het gelijk gaan worden, zo mooi. Alleen konden we er niet bij komen, dus snel maar even door gereden!


Bij de volgende stek, was het net zo mooi. Een poldersloot, zo strak als een spiegeltje. Klein beetje mist er overheen, en in de rug een opkomende zon. Voor je een mooi molen en overal geluiden van koeien, tot vogels en het geplons van onze pluggen! Ik had er een topwater aasje aangedaan. Ik wil hier toch echt is een keer vis mee gaan vangen, maar man, wat was het taai! Geen aanbeet, misser, volger of ook maar actie te zien hier!




Dennis heeft ondertussen wel 3 verschillende jerkbaits geprobeerd als we maar besluiten om te draaien en terug te gaan naar de auto. Eenmaal onderweg naar de volgende stek komen we langs een bruggetje, toch maar even afremmen en kijken of het wat is. Dennis knalt zijn Busterjerk door het water als hij in ene een dikke aanbeet krijgt die eigenlijk gelijk al lost. Balen, want dit had een hele mooie eerste vis geweest. Toch door naar de volgende stek. Mooie stek van een wandelroute door de natuur. Hier lopen ook wat shetlanders rond en verders een paar hele mooie watertjes!



Maar op een missertje na voor Dennis, is het helemaal niks! Het enige wat aan me haak bleef hangen was... Een klein voorntje!


Maar goed, na deze mega vangst is even via google earth bekeken waar we nog een ander mooi viswatertje zouden hebben. Al snel vind ik er 1, echt heel mooi stekje. Daar aangekomen is het water gigantisch helder, en kijk je zo naar de plantloze bodem. Al snel spotten we de eerste snoekjes, maar als deze alleen maar vluchten van onze pluggen, bekruipt mij het gevoel dat dit al de hele ochtend zo gaande is. Zouden we overal van die vluchtende vissen gehad hebben? Allemaal vissen die gewoon echt geen zin hebben?


Verderop komen we nog meer van dit soort prachtige water tegen, maar nergens is vis te vinden die wil bijten. Het water is ook allemaal wel erg helder hier! Wel erg balend, want krijg het idee dat het vandaag niks meer gaat worden, eerst maar is even pauze houden, en dan richting een andere polder. Dit blijkt een erg goede keuze te zijn!

Rijdend richting die polder, komen we altijd langs een gemaal. We kijken even opzij, en wat zien onze ogen... Een werkend gemaal! Dat is voor mij meestal het teken dat er in ieder geval beweging in het water is en zich er allemaal hotspots vormen waar je kan werpen. Dus dat doen we ook! Een stuk naast het gemaal knalt dat de eerste vis van de dag aan de haak van Dennis! Hoppa! Even snel scheppen en onthaken. Fototje maken is ook snel gedaan, en het meten laten we dan maar even zitten.


Mooie 55 - 60 cm. Deze mag weer gauw zwemmen. We proberen het nog verder in dit stukje sloot, maar verder is het weinig. Hier zien we nog een volgertje en wat kleine snoekjes maar niet meer. We springen de auto in naar de volgende bekende plek. Hier zijn we nog maar kort aan het vissen, als Dennis al een misser krijgt, die ik, niet veel later toch nog aan de haak krijg!




Ook een mooie 55 - 60 cm gokte we zo!

Dan gaan we naar het lager gelegen stukje polder hier. Verwacht er niet veel van, veel kroost en groen, maar het tegendeel blijkt waar! Niet veel later knalt er bij Dennis een prachtige snoek op ze plug, zo onder het kroost vandaan! Wat een aanbeet en wat een mooi snoekje!



We lopen een stukje de polder verder in, maar hier is het verder niets, we besluiten nog even het slootje uit te werpen waar Dennis dus deze laatste had. Er was 1 klein stukje kroostloos, en daar werp ik mijn jerkbait naar toe, en krijg direct een misser, Dennis die inmiddels naast me is komen staan, werpt ook op de plek en gelijk knalde hij er weer op. Mooie snoek van 84 cm! De plug had hij goed te pakken!


Mooi op de foto, en weer zwemmen! Heerlijk, eindelijk wat actie! Niet veel later krijgt Dennis weer een misser, en rondom de plekken waar we de pluggen gooien, zien we vis weg schieten, soms ook best van formaat! En dat hier op dat kleine stukje? Hier krijgt Dennis uiteindelijke nog 1 aanbeet! En wat voor 1! Een dikke vette vis trekt ze hengel krom, en hij heeft er moeite mee de vis in bedwang te houden. Vanwege de ondiepe sloot komt de snoek snel het water uit en werpt daarmee gelijk de plug uit ze bek. Toen ik die kop uit het water zag komen, viel al gelijk op hoe groot deze vis had geweest. Misschien wel dik in de 90! Dit was balen! Een prachtige vis, maar niet aan de haak, zonde!


Al balend werpen we de hele sloot uit, maar het mag niet baten. De vis wilt echt niet meer en de andere zijn ook niet meer te strikken helaas! Maar wat een visdag, super gezellig en op het einde van de dag, toch nog wat actie! En wat een mooie plaatjes hebben we weer gezien! Hier nog een paar, om even na te genieten!





Prachtig! Gauw weer terug naar deze stek om die joekel van een vis te vangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews