Komt de vis eindelijk los?

Zo, na een tijdje de jerkbait hengels te hebben laten staan, vandaag weer eens op stap geweest er mee!
De laatste tijd dat ik ging jerkbaiten merkte ik gewoon dat de vis er niet los genoeg voor was. Overgestapt naar het dropshotten, en daar wel aardig wat leuke vissen mee kunnen vangen, al was het dan niet genoeg voor de teller!
Nu werd het wel weer eens tijd voor een snoek! Ik had een mooie stek doorgekregen van een collega, dus vol goede moed daar naar toe dan maar!

Qua weer leek het wel op herfst! De laatste tijd veel regen, en temperaturen onder de 20 graden. Dat betekende dat de watertemperatuur toch wel flink gedaald moet zijn wat weer positief is voor de snoek! Maar goed, de regenjas kon aan, en ook de laarzen maar aan, aangezien ik in een weiland zou staan. Te samen met al die regen zou het wel eens modderig kunnen zijn!

Natasja ging gezellig mee, om wat foto's te maken en ook voor de gezelligheid! Lekker stukje lopen, buiten zijn, altijd lekker!
Op de stek aangekomen staat er onderwater helaas nog veel groen. Bijna niet te vissen, en in me topaas heeft de snoek blijkbaar geen zin! Het is zeker wel mooi slootje, maar eens terug komen in de echt herfst/winter!

Natas schiet nog wel even wat mooie foto's!




Ik probeer nog wat andere stekken, maar rij dan toch snel door naar een oude vertrouwde stek! Eenmaal hier aangekomen staat het gemaal al te draaien. Heerlijk vind ik dat altijd! Spontane stroming in een gedeelte waar het niet altijd zo veel stroomt, aasvis die in problemen komt waar de snoek dan uiteraard op ligt te wachten, op de stekken waar het dan net niet meer zo hard stroomt!

Deze tik ik dan ook voorzichtig uit, met mooie stil hang momentjes. Af en toe de jerkbait even door de stroming mee laten nemen, en weer terug tikken, net op het randje van de stroming. Als ik vlak bij de kant komt, gebeurd het geen wat ik al verwachtte op die plek. Een snoekje van ongeveer 60 cm pakt de Roze Dicktail goed beet en laat niet meer los! Hangen! M'n vrouw komt gelijk aangelopen en maakt wat foto's van de dril. De hele tijd trekt de snoek naar de stroming toe en merk dat het daar ook aardig wat kracht op doet en geeft de snoek ook niet op. Even later ligt de snoek dan in het schepnet, netjes geschept door m'n vrouw.



Eenmaal op de kant zie ik dat de haak echt kloterig zit. Na wat wikken en wegen besluit ik toch maar even de haak door te knippen! Op deze manier verkort ik flink de onthaak tijd! En dan sta ik even later eindelijk weer met een snoek op de foto! Hoppa! Heeft even geduurd, maar het voelt weer goed!



Ik probeer het nog een half uurtje maar ga dan toch wel lekker naar huis! Visje kunnen vangen en hopelijk betekend dit dat de snoeken een beetje los aan het komen zijn! Op naar de volgende vis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews