Weer een poging gewaagd.

Afgelopen zaterdag was het weer er goed voor! Half bewolkt, niet te warm, en een rustig windje! Dus het werd weer tijd voor een visdagje! Even met Dimitri contact gezocht of hij tijd had, en dat had hij wel rond een uurtje of 1.

Samen met m'n vrouw in de auto gesprongen en Dimitri opgehaald. Als eerste plek toch maar naar waar ik de laatste keer wat gevangen had. M'n vrouw nam weer het foto toestel mee om wat mooie plaatjes te schieten!

De molen daar stond af en toe wat rustig te draaien in de wind. Zo nu en dan waaide het wat harder waardoor de molen ineens voor veel onrust zorgde in het water, zo alles bij elkaar zag het er dus goed uit! Vlak bij de uitgang van de molen werp ik wat hoekjes uit, maar het blijft stilletjes.


Als ik dan eventjes de plug langs het kantje laat zakken en 2 tikjes naar binnen tikt, klapt er een klein snoekje vol overgave op! Wow, wat een energie in die kleine snoekjes zitten er altijd!

Helaas had ook deze snoek, net als de vorige op deze stek, de haak heel vervelend zitten waardoor er weer een dreg geknipt moest worden!



Nadat ik de vis eindelijk onthaakt had, was er nog even tijd voor een foto, maar daarna maar snel laten zwemmen. Gok zo een 50 cm, niet het formaat waar ik de laatste tijd naar opzoek ben, maar desondanks een gewenste vis!


Hierna krijgt Dimitri op dit stuk nog een misser, maar meer is het ook niet. Op naar de volgende stek! Mooie lange poldersloot, die in menig keren zorgde voor veel actie. Maar sinds dit jaar is het echt minder. De sloot lijkt bijna leeg, en is gigantisch helder geworden. Nu het zo helder is en ik naar de bodem kan kijken, vroeg ik me eigenlijk al gelijk af waarom deze sloot altijd zo vol zat met snoek. Op ze diepste misschien 50-70 cm diep, en weinig planten o.i.d.... Haalt verder ook niet uit. Tijd om hier weer een stuk kunstaas richting het water te lanceren!



Maar wat we ook proberen, op 1 snoek na die we weg zien zwemmen, is het hier helemaal niks! Dus ja, als laatste troef heb ik dan nog de plek waar Mike de laatste keer dat hij mee was een hoop actie had.
Aan het begin van deze sloot hadden we toen veel actie, maar deze dag was het er helemaal niks. Stil, te stil. Het blijft bijzonder dat vissen. Zo sta je de ene keer te vissen op een stek, waar je overal wat actie heb, en zo lijkt het alsof er nooit vis in die sloot gezwommen heeft. Halverwege krijgen we nog een volgertje die hooguit 40 cm lang is.
Maar dan toch, helemaal aan het einde van de sloot, werpt Dimitri zijn jerkbait richting een paar rietkragen. Zodra de plug het water raakt en hij begint met binnen tikken knalt de snoek er vol op! Zonder twijfel! De snoek gaat lekker even door het lint, en geeft nog even een leuk showtje weg!



Gauw de vis scheppen, en hoppa, de eerste echte goede vis is een feit. Een mooie 70 cm voor Dimitri! Gelijk weer een mooie vis om de kieuwgreep nog even te perfectioneren!



Mooie vis! Na deze vis gaan we ook weer terug rijden richting huis. Onderweg komen we nog langs een stek die ik altijd al een keer wou proberen. Een mooie wijksloot, waar we nog 2 missers voor onze kiezen krijgen. Verder ook niks, maar wel gelijk weer een stekje om te onthouden!

Hierna taaien we af naar huis. Helaas was het weer niet helemaal los, maar het begint weer wat meer te komen! Kom maar op met die herfst, de doodaas hengel hoor ik ook alweer roepen vanuit de schuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews