Pike met Mike

Na een avondje pokeren, waarvan ik pas om 4 uur in bed lag, was het de planning om even wat te gaan Jerkbaiten met Mike!
Die was ook aanwezig op de poker avond, maar door omstandigheden heb ik hem wakker moeten app'en en bellen, terwijl hij er maar een uurtje slaap op had zitten!
Toch sprong hij uit bed om richting Leiderdorp te racen! Prachtig. Ondanks een uurtje slaap, toch zo graag willen vissen, super!

Maar goed, hier eerst even een bakje koffie gedaan en een paar saucijzen- en worstenbroodjes naar binnen gewerkt! Even wat bij gepraat en daarna de spullen gepakt en reden we richting de nieuwe stek die ik had uitgekozen!

M'n vrouw was ook weer gezellig mee om wat foto's te schieten! Eenmaal op de plek aangekomen zag het er veel belovend uit. Prachtig water, her en der wat plantenbedden van lelie's en mooie lange rietkragen. Helaas door de rietkragen wat minder ruimte om te vissen, maar er moest wel wat te vangen zijn.


Worp na worp deden we, ieder plekje waar je kon staan gingen we staan en wierpen de hotspots af. Maar geen stootje, niks! Her en der zag je wat vissers, karper en een doodaasvisser, er voeren nog wat kleine speciale huurbootjes voorbij... Misschien toch wat dressuur? Misschien wouden ze hier vandaag niet, of een te groot karper bestand? Wie het weet mag het zeggen, vandaag was het er na 2 uur vissen helemaal niks!



Dus dan maar naar een andere plek. Ineens schiet er een plek mij te binnen. We zijn momenteel in Zoetermeer, en ooit heb ik daar met Ruud en zijn maatjes ook eens gevist. 1 Van die gasten wist er een dikke bak uit te trekken, verder nog wel wat meer actie die dag. (zie blog: Eerste visdag 2012!)
Gauw opgezocht en naar toe gereden.

Eenmaal daar aangekomen, zag het er mooi uit. Zacht kabbeltje over het water, maar goed, het bleef groot water. Weinig tot geen obstakels, niks om je echt op te richten. Mike gooit maar wat naar het midden, maar bij de 3e worp niet zonder succes! Hij ziet het snoekje zo uit de diepte vol op ze Hellhound klappen! Mooi! De eerste vis is binnen! Bij de kant zien we dat de haak niet echt lekker zit, vlak bij het oog.
Snel onthaken dus, en een snelle foto. Maar helaas heeft de vis geen zin in de foto, en gaat er gauw vandoor door te ontsnappen uit de kieuwgreep. Gelukkig had m'n vrouw nog een fototje gemaakt in het schepnet!





We gokte de vis zo een 55 - 60 cm. Mike heeft in ieder geval ze visje binnen! We lopen rustig verder, maar het blijft weer lang rustig tot we rond de plek komen rond het gemaal daar. Daar klapt tot 2 keer toe een snoekje van 40 - 50 cm op me busterjerk, maar wil helaas niet blijven hangen! Jammer genoeg. Inmiddels wil ik toch ook wel me visje gaan vangen. Als ik dan verderop een snoek langs de kant zie liggen die rond de 65 cm is. Helaas hapt hij wel toe maar laat direct weer los.

Helaas was hij dus mis. Maar na de beelden nog even goed bekeken te hebben, deed deze snoek hetzelfde als die andere kleine snoek. Ze vallen aan maar laten direct los, nog voordat ik aan kan slaan.

Maar goed, we gaan gauw verder. In een mooi doodlopend stukje water, aftakking van het grote water, staan nog mooi wat waterlelies. We besluiten deze mooi uit te tikken, nog steeds met de Busterjerk en Mike met de Hellhound. Alweer krijg ik een aanbeet van een wat kleinere snoek. Inmiddels begint het vervelend te worden. Weg met dat grote stuk kunstaas, even wat kleiners! De Dicktail komt weer aan de speld te hangen. Ik gooi een paar keer her en der in, zonder actie. Dan gooi ik op een plek, waar ik de jerkbaits al meerdere keren langs heb gehaald, en in ene is daar dan toch die aanbeet!


BAM, aan de plons te zien verwacht ik geen hele grote snoek, maar wat ligt deze snoek vast! Krijg haar bijna niet weg bij de lelie velden. Zal ze zich zo snel vast hebben gezwommen? Maar nee hoor, langzaam aan komt het naar de kant. Als het naar een nieuw lelie veld duikt heb ik weer moeite deze vis er weer uit te houden zonder deze kei hard door het water te sleuren.


Me 40-100 grams Savage Gear Butch Light XLNT 2 gaat aardig rond op deze vis! Heerlijk! De snoek zit goed gehaakt, dus laat haar maar even gaan. Het moment dat er dreg uit valt, vraag ik toch maar aan Mike of hij de vis wil gaan scheppen. Niet veel later ligt ze op de kant! Hoppa! Binnen!




En nog even lachen voor de camera:


Na deze vis van 89 cm, ben ik wel een beetje voldaan! Mike en ik zijn wel dol enthousiast. Wat een vis!!

We zoeken na deze stek nog een mooie polder sloot op, maar deze levert niks meer op. Maar we hebben ons weer vermaakt! Wederom alle actie op 1 plek, wat nu al de laatst tijd wat vaker voorkomt. Je moet net even die sloot treffen waar ze wel in los zijn! Andere sloten kunnen ze nog compleet vast liggen misschien. Op naar de volgende visdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews