Terugblik seizoen 2014/2015.

Zo, het vis seizoen is weer voorbij, en ik zit ziek thuis op deze laatste 2 dagen! Sowieso was het al taai de laatste weken. Onstuimig weer, veel wisselvallig weer, en de paai die op de ene plek wel al bezig was en op de andere plek niet. Geen pijl op te trekken.

Maar wel een leuk moment om eens terug te blikken op een onvergetelijk seizoen! Mooie momenten, en soms iets mindere. En wat is er allemaal terecht gekomen van alle ideeën planningen en voornemens die ik had voor dit seizoen?

Even een terugblik op dit jaar!

Allereerst even mijn doelstellingen die ik vorig jaar had gesteld:
  1. Vangen op topwater
  2. Metergrens over
  3. Vangsten evenaren
Nou, punt 1 is niet gelukt. Hoe graag ik dit iedere keer ook wel, ik kom er maar niet aan toe, of wil er niet aan toegeven.
Puntje 2 gelukkig wel! Over deze onvergetelijke dril later meer! En puntje 3, ruimschoots gelukt. Het seizoen hiervoor 23 snoeken weten te vangen, dit seizoen wel 35!! 1 Snoekbaarsje minder, maar 1 30+ baars meer!

2 Uit 3 punten gehaald dus. Niet verkeerd dus!

Dan nu nog even een paar hoogte punten van het afgelopen seizoen!

In de eerste week vissen van het seizoen vind ik op 5 juni het eerste geval van snoek kannibalisme. 1 snoek is in de andere gestikt, blijft bizar om te zien.


En dan 7 juni, wat een dag! Allereerst, wat een weer! Ik kijk er nu al naar uit. 'S ochtends om 7 uur al in je korte broek langs een polder sloot staan, en vangen als een gek! Dennis had er die dag 5 en ik gelukkig nog 1 als mooie afsluiter van de dag. (Eerste week van het nieuwe seizoen)

Dan hadden we nog de snoekbaars op de jerkbait! Wauw, nooit verwacht dat ik op een Big Bandit (20 cm) een snoekbaars zou vangen van 'maar' 63 cm. (Onbewust doel behaald)

Uiteraard de grootste snoek die ik in het park hier om de hoek heb gevangen, 81 cm! (HET park!)

En dan was daar die dag nog, dat Dennis en ik nog een keer die mooie poldersloot in Gelderswoude gingen bevissen.Dit keer met iets minder weer, maar deze dag haal ik een monster van 90 cm uit dit slootje! De zwaarste vis die ik tot toen toe had gevangen! Deze dag vang ik er in totaal 4, en Dennis 2. (Herfstachtige zomerdag)


Dan hadden we nog het visweekend met Ruud! Helaas werd er dat weekend voor mij maar weinig gevangen. Ruud kon er 4 bijschrijven, en ik op de zondag uiteindelijk nog 1. Maar gezellig was het zeker, en we hadden wel een hoop actie!! (Weekendje vissen)

Dan nog de dikke 92'er van Dennis bij het gemaal! (Avondje bij het gemaal)


Ja, en dan was daar nog de dag, dat mijn PR verbroken werd, dat ik ein-de-lijk die meter grens over ga. En wat voor een vis. De vis passeert maar net aan de meter, maar de manier waarop ik haar vang is en blijft bijzonder. Op de visdag van werk, waar ik aan het doodazen ben, haal ik na een tijdje mijn aasvis naar boven en zie de vis achter mijn aas aankomen en pakken. Gauw gooi ik de molen open en de vis neemt mijn aasvis mee. Na 15 seconden sla ik aan en begint de dril, 1 om van te dromen! Tot meerdere keren toe neemt de vis meters lijn mee en heb ik niks te vertellen! Echt geweldig! Zeker als je na 10 minuten dan zo een monster in handen heb. Voor alle foto's en het uitgebreide verhaal: Visdag op werk 2014


Dan is er maar weinig meer wat me jaar nog beter kan maken, maaaaar, er gebeurde nog genoeg. Zoals de dag dat Robert eindelijk is wat meer ving, 3 stuks, waaronder een mooie 91'er! (Dagje met de boot)

Gelukkig na lang plannen ook nog een dagje kunnen plannen met Tom, was alweer veelste lang geleden! Dit keer eens met de boot, waarbij we allebei met een vangst naar huis gingen. Ik had met verticalen eindelijk weer is een snoekbaarsje, en 1 bak van een snoek van 99 cm, die we naast de boot zagen toe happen! Tom mocht later dus ook nog 1 snoekje bijschrijven! (Vissen met Tom)

Het eerste weekendje dat Dennis en Mike bleven overnachten. Helaas maar 2 vangsten, maar gezellig was het zeker. De enige actie die we hadden was in 5 minuten tijd, 2 vissen, waarvan 1 er ontsnapte door een gat in me schepnet. Maar gelukkig kregen we de 2e wel op de kant, en wat een beauty! Zeker in me top 5 mooiste snoeken die ik ooit gevangen heb! Mike vangt ook nog ze PR Snoekbaars! (Taai maar gezellig weekend)


Dan hadden we nog het middagje Zoetermeer, weer met Tom afgesproken, en hier ving ik ook maar 1 vis, maar wat voor 1! Ondanks zijn lengte van 80 cm, was dit (op me meter snoek na) me mooiste vis die ik ooit gevangen heb! (Middagje Zoetermeer)


Wat een vis... Daarnaast heb ik ook een geweldig nieuwe groep op facebook ontdekt, namelijk Snoek-Forum. Na een tijdje werd ik door de forumbeheerder gevraagd om met een x aantal andere ook in het beheer te komen, en uiteraard heb ik dat niet afgeslagen! Samen met het beheer afgesproken en ook daar heb ik een gezellige visdag mee gehad. (Weinig vis weekend)

En daarna was daar de visma nog, waarna me vismaten ook nog even bleven overnachten. Echt super gezellig iedere keer, alleen weer wat weinig vis, maar dit keer was Mike een keer de winnaar met 2 snoeken!('Pike-For-Mike' day)

Zo, gelijk weer wat herinneringen boven gehaald! Altijd leuk. Was een mooi jaar, en gaan ook gewoon een mooi jaar tegemoet! Uiteraard weer met een paar doelstellingen!
Uiteraard wil ik weer me PR verbreken, en daarnaast ook nog wat op topwater vangen, ga er gewoon weer voor! En hopelijk nog meer snoek dan dit jaar, maar die komt echt op de laatste plaats. Voorlopig eerst even de gesloten tijd zien door te komen. Met een beetje witvisjes vangen en wat dropshotten met wormen ga ik die wel door komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews