Verschrikkelijk taai.

Afgelopen weekend zag ik weer een hoop foto's en berichten voorbij komen op het snoek forum, van mensen die weer mooie snoeken vingen. Afgelopen weekend kon ik helaas niet vissen, en dit aankomende weekend ook al niet aangezien ik vanaf donderdag naar Duitsland zou gaan.

Dus dan moest er maandag, dinsdag of woensdag nog even gevist worden. Dus ik had besloten dat het woensdag zou worden. Lekker lang weekend, en het weer zou goed zijn, dus vissen maar! Dennis gevraagd of hij mee wou, en daar was hij wel voor in.

Afgesproken om 7 uur bij Dennis, om even een bakje koffie te nuttigen, en daarna als eerste naar een plug te gaan vissen, zijn nieuwe plug van de visma รก 30 euro. Deze was hij afgelopen maandag kwijt geraakt, gelukkig dicht langs de kant. Dus hij had een hark geregeld, en ik met mijn kunstaas redder. Na 20 min kloten, was dat hele stuk waar hij zou moeten liggen, omgeploegd. We konden niks vinden en er leek niks op de bodem te liggen waar hij ook maar aan vast kon liggen. Tot Dennis toch nog vast kwam te zitten met ze hark. Ik haakte de hark ook nog even vast, zodat we met ze 2en konden trekken. Toen het uiteindelijk los kwam (2 metalen staven van het 1 of ander) zat er geen kunstaas bij. Maar toen Dennis vlak voor de kant ging checken of hij er daar misschien af was gevallen, kwam de plug naar boven! Wauw, de beste vangst van de dag alvast!

Samen gingen we opgetogen naar de eerste visstek! Op deze stek was het niks, op een hoop bijna vals gehaakte karpers na.

De 2e stek was een nieuwe. Had ik via google earth ooit eens gevonden, en konden er nu mooi wel even kijken. En wauw, wat een stek. Wat een water en wat een mooie natuur! Echt geweldig. Het was gewoon genieten, en het rook er gewoon naar 'vis-vangen'. Maar helaas. Dood, en dood stil.. geen tikje, geen beweging, geen kringetje, niks! Gelukkig konden we wel genieten van de natuur!


Wat een plaatje...

Maar goed, ook hier niks, dus weer een andere stek. Hier reden we langs en schoot het me ineens te binnen. Een plek waar altijd stroming staat en het water warmer is. Hier aangekomen viel dat gelijk op. Het water was hier zoveel warmer, dat de lelies en het onder water groen volop in bloei waren, was gewoon raar om te zien! Ik voelde even aan het water en denk dat het zeker een graad of 5-10 warmer was dan de rest van de wateren. Er zit hier een soort pomp waar altijd warm water uit komt, of dit een soort koel water is of iets dergelijks, geen idee. Ik weet in ieder geval wel dat ik daar al een paar keer actie heb gehad, dus snoek moet er zitten. Maar helaas. Ook hier helemaal niks.

Even naar huis om wat te eten, en op naar de volgende plekken. De oude vertrouwde plek Ofwegen word aangedaan, en het water van Hoogmade word ook niet overgeslagen, maar helaas. Nergens is leven te bekennen. Eigenlijk sta je voor je gevoel maar wat doelloos te gooien en we geven het bijna op.

We gaan daarna naar een andere bekende visplek waar ik laatst nog een mooie 86'er had. Hier wissel ik van klein aas, (de dicktail) naar een groter stuk kunstaas, de Hellhound! Hier sta ik net 2 worpen mee te doen, als Dennis komt aanlopen met de tekst 'zo dan zal ik er hier even 1 uit trekken'. Hier antwoord ik op 'Nou, dan ben je de enige in Nederland die er dan 1......' Hier stop ik met praten omdat er vlak voor de kant toch een snoek op is geklapt en compleet door het lint gaat. Ik maak me zin nog af.. 'vangt' en we schieten allebei in de lach! Snel scheppen we de vis, onthaken hem, en meten hem even op. 73 cm, mooi maatje! Maar hij zit nog aardig onder de bloedzuigers! Dit betekend dat de vis toch nog veel op de bodem stil ligt, en zeker nog niet aan de paai is begonnen!


We stappen de brug over naar de andere kant, om daar in diezelfde sloot en nog een stukje polder te bevissen. Als het daar ook niet veel is, tik ik nog even de Hellhound langs het kantje. Als ik hem het laatste stukje heel langzaam naar me toe tik, zie ik de jerkbait een onverwachte beweging maken en een staart de diepte in verdwijnen. Een snoekje had me kunstaas aangetikt en weer weg gezwommen. Ik blijf rond die plek wat kloten en niet veel later ligt nummertje 2 dus op de kant! Dit keer een mooie 69'er!

Zo vang je in 5 uur tijd niks, en dan in 10 minuten 2 stuks! Het is niet te geloven!


Inmiddels is Dennis zijn reeltje aardig naar de knoppen aan het gaan en die begint steeds raarder te klinken. We rijden enthousiast naar de viswinkel, maar helaas bleek deze nog wegens omstandigheden gesloten. We rijden gauw weer terug naar de stek, maar over de hele sloot is geen actie meer te zien. Helemaal stil weer.

Het was dus een zeer zeer taaie dag met een gelukkige 10 minuten. Het weer viel uiteindelijk ook nog is flink tegen! Het was 1 grote grijze bedoeling, en dat maakt zo een taaie dag niet veel leuker. Enige pluspunt voor Dennis was dus het terug vinden van zijn plug, en dat was gelukt! De volgende visdag word pas de 29ste, en dat is dan gelijk de laatste dag voor mij dat het kan, dus ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews