Dropshotten met worm

Met al dat mooie weer, gaat het nu na anderhalve maand toch wel erg kriebelen. Ik had verwacht dat ik het vissen wel 2 maanden naast me neer kon leggen, maar helaas, ik ben tot anderhalf gekomen, want vandaag kwam het zo mooi uit dat ik dus toch maar ben gaan vissen!

Nee niet illegaal, maar gewoon netjes met de worm! Ik moest nog even het stof van mijn dropshot hengel afblazen, maar hij deed het nog prima! Dropshotten is over het algemeen niet helemaal mijn manier van vissen. Ik verticaal liever. Voor dropshotten heb je vaak veel geduld nodig omdat je vrij rustig moet vissen. Maar het is in de gesloten tijd wel de enige manier om redelijk actief te vissen op onze rovers, en niet zonder succes dit keer!

Het zonnetje scheen goed 's ochtends en aangezien ik vrij was, en mijn vrouw ook weg moest, had ik de dag voor mezelf. Na het uitlaten van de hond toch maar is even het park in gedoken om naar wormen te zoeken. Het duurde wel erg lang voordat ik een beetje een bakje vol had, maar na een uurtje vond ik het wel genoeg geweest. Op = op dacht ik, kan ik in ieder geval even knoeien.

Dus spullen gepakt, nog even terug gegaan om me schepnet toch maar te halen, en zo reed ik lekker op de fiets naar de eerste stek. Al reed ik deze toch weer voorbij, want er schoot me een andere plek te binnen. Een plek waar we vaak met doodazen staan, en af en toe geverticaald hebben. Op het verticalen kregen we best wel vaak wat actie, dus misschien met dropshot ook wel!

Even de boel in elkaar zetten, even onderlijntje knopen, loodje eraan en niet te vergeten, de wormen! Het zal mij benieuwen dacht ik nog. En na 5 min had ik tot mijn verbazing al me eerste baars binnen! Dat is een mooi begin, maar waar er 1 zit, zitten er meer, toch? Na deze vangst was ik meer bezig met voeren, dan met vangen! Iedere keer werden me wormen er af gegeten. Ik voelde de aanbeten allemaal, maar als ik dan aansloeg, was het elke keer mis, tot het frustrerende aan toe! Maar goed, ik was lekker bezig!

Toen me haakje weer is leeg terug kwam, ging er een stukje worm aan van een cm of 5. Dikste en kortste worm in me bakje. Ik wierp hem weer in over het stuk waar ik de hele tijd de aanbeten had. Ik voelde de bodem en een voorzichtige aanbeet, net op het moment dat ik de lijn aan het binnen halen was. Ik gaf nog even een extra tik en voelde er langzaam beweging in komen. Gauw gaf ik nog even een tik om zeker te weten dat de vis er aanzat en de dril kon beginnen! Gelijk had ik door dat dit geen baars was, of het moest een grote zijn. De lichte dropshot hengel gaat helemaal rond en voel de klappen van de vis tot in me elleboog, heerlijk! Even later zag ik dat ik inderdaad geen baars had gehaakt, maar een snoekbaars! Ik was helemaal blij! En wat was ik blij dat ik toch nog even terug gegaan was voor me schepnet, want hij was wel even nodig. Redelijk hoge kant en in me eentje, dus hup, schepnet erbij en scheppen maar!


45 centimeters! Hier doe je het voor, dit had ik echt gemist. Heerlijke dril, op een licht hengeltje, en dan een vis boven halen die je niet verwacht, wauw. Mijn dag kan al niet meer stuk. Maar het werd nog beter.

Hierna kreeg ik weer meerdere aanbeten te voortduren en ving ik af en toe nog is een paar baarsjes. Tot ik weer een aanbeet kreeg die mijn glimlach nog groter maakte! Weer een snoekbaars? Nee, daar zijn de kopstoten niet naar, dat voelt anders.. Wat dan? Snoek? Maar nee, toen zag ik een prachtig dikke baars uit de diepte komen! Wat een joekel! Ook maar even scheppen, en hoppa, die lag zo op de kant. Even de haak eruit en meten.... Ja hoor, het is niet te geloven, maar mijn PR met 1 centimeter verbeterd!! Eindelijk. Die staat er al aardig lang, en zelfs 1 keer geƫvenaard, maar dan dit keer eindelijk er voorbij met 1 centimeter.



Foto's maken van een grote baars in je eentje is niet zo een succes, maar goed, hij staat er op! Dat ik hierna amper meer actie heb, ook niet op de volgende stek waar ik maar 2 baarsje vang, is mijn dag helemaal geweldig. Zo heb ik mijn drang om te vissen aan de ene kant weer een beetje gesust, maar aan de andere kant heb ik des te meer zin om weer te gaan vissen!

Het weekend van 30 en 31 mei staat in ieder geval al weer vol gepland met vissen! Nog even volhouden, en misschien nog wel een dagje dropshotten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews