Weer een nieuw Openings Weekend!

Jaaa, eindelijk! Het was weer zo ver! Eindelijk mochten we weer vissen! Afspraak gemaakt voor de zaterdag en de zondag. Zaterdag met Dimitri en Dennis, en zondag staat er een afspraak met Tom en Dimitri, en misschien Mike.

Maar goed, we hebben nu net de zaterdag achter de rug, en wat een dag was het weer! Heerlijk genoten, van het weer, de natuur en uiteraard het vissen! Weer heerlijk om dit weer te doen!!

En er is gelukkig ook nog gevangen!

We begonnen in de ochtend even alleen met Dimitri. Hij heeft pas geleden een nieuwe hengel aangeschaft, speciaal voor een bepaalde gelegenheid. Maar hier later meer over. Hij gaat ook dit jaar meer mee vissen, dus hij krijgt ook een teller op de site, en een plekje op de PR pagina!

Dimitri is in ieder geval ook begonnen met jerkbaiten, en hier had natuurlijk even de tijd voor nodig om aan te wennen. Dus groot water opgezocht en al gauw ging het wel aardig goed! Tijd voor de kleinere slootjes dus! Maar het leek overal wel dood. Nergens actie, witvis of iets dergelijks! Hoog op me verlanglijstje stond de plek waar we vlak voor de gesloten tijd nog waren geweest. Die keer vingen we daar niks, en leek het daar ook wel dood, en nu nog steeds. Vol goede moed gingen we richting die stek, maar het was gewoon helemaal niks! Jammer genoeg.


Zo, en de hengels mochten ook even rusten!


Inmiddels alweer een telefoontje gehad van Dennis dat hij onderweg was, en melde hem dat we naar de volgende plek gingen. En dit was een goede keuze, in ieder geval voor Dennis. Want meneer kon het weer niet laten om te laten zien hoe je nou vist. Hij was nog geen 5 minuten bezig of hij had al beet! Een mooie 62 centimeter! Mooie opening van het seizoen!


In z'n spik splinter nieuwe Snoek-Forum Hoodie! Het begin was er. En na een middag lunch reden we gauw door naar de polder. De zon begon steeds beter te schijnen en uit het windje was het heerlijk. Zo leek het hier in het begin goed te komen. Ik zag een snoekje liggen en riep Dimitri erbij. Als iemand deze mocht vangen dan was hij het wel, hij moest toch een beetje inkomen en meemaken wat het jerkbaiten allemaal inhield! Helaas loste de vis vrij rap na de felle aanbeet! Maar mooi om te zien. Hierna krijg ik nog een missertje, en Dennis ook nog 2. Ook Heeft Dennis dezelfde losser als Dimitri en probeert hij tot 3 keer toe een snoek die hij ziet liggen over te halen tot het toehappen, maar geen van alle heeft trek. Vreemd. Ook drijven er in deze sloot nog 3 dode snoeken en 2 dode karpers. Het einde van de sloot (wat heel veel verderop is) is wel helemaal gemaaid, dus misschien heeft het daar mee te maken.

Na deze actie volle en interessante momenten was het tijd voor een andere stek. Een stek wat geen verkeerde keuze bleek!
Na een minuut of 10 had ik de eerste losser al. Daarna kwam Dimitri gelijk met ze eerste vangst! Hij dacht even vast te zitten en toen hij los kwam klapte er gelijk een snoek op! 57 hele centimeters, maar zo gelukkig als een klein kind! Nee was mooi om te zien!


Hoppa, hun hadden in ieder geval allebei een vis, nu ik nog! Bijna op dezelfde plek krijg ik niet veel later weer beet maar helaas lost deze ook alweer! Zit niet mee!
Dan staan Dennis en ik een beetje rond dezelfde plek te vissen als we een enorme plons horen. Dennis en ik kijken direct om met dezelfde gedachte, dit was geen kleine vis! Super doffe klap, en daar staat Dimitri verbijsterd te kijken hoe zijn plug net gemist is. Zonde!! We krijgen de vis ook niet meer overgehaald tot een aanbeet helaas. Dus op naar de volgende stek, waar het weer niks is op een mini snoek na die mijn kunstaas aanvalt. Dennis vertrekt inmiddels naar huis en Dimitri en ik proberen nog 1 stek.

Hier staan helaas te veel planten en gaan nog snel 1 andere stek proberen. Hier bij het einde/begin van de sloot aangekomen, heeft Dimitri ze hengel inmiddels al ingeklapt. Ik doe nog wat worpjes en 1 worp gaat bijna mis en lag de plug bijna vast aan de overkant. Maar hij valt net langs de kant het water in. Ik zeg nog tegen Dimitri "Dat ging net goed, en als het nou nog vis op levert is het helemaal mooi" als 2 tellen later een snoek me plug mist! Nee he! O jawel! De snoek klapt er gelijk weer op en heb nu wel beet, en snel scheppen we de vis! Yeaaah, wat maakt zo een snoekje je dag toch weer helemaal goed! Hij was al goed, maar het is net dat extraatje. 64 centimeter.


Ja, en dat was de visdag dan ook gelijk. Hierna de spullen in gepakt en naar huis gegaan. Morgen nog even vissen tot het regent, en dan zit het weekend er weer op! Ik ben benieuwd morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews