Nummer 10

Het was weer een mooie zaterdag middag, en ik had niks te doen. Dan kan je achter de laptop vervelen of gamen, maar je kan natuurlijk ook gewoon even lekker gaan vissen!

Dus dat besloot ik dan ook maar te doen. Ik had nog wat stekken gehoord van en collega en besloot die eerst even te gaan bekijken.

Al snel kwam ik er achter dat het niks was op die stekken vandaag. Je werd ook dood gegooid met vissers! Het leek daar wel nationale visdag! Na een paar plekjes geprobeerd te hebben besloot ik toch maar terug te gaan naar huis, om daar in het park weer met een jerkbait aan de slag te gaan.
Dat was vorige keer leuk en succesvol.

Maar het was vandaag gewoon erg taai. Nergens zag ik actie, en de ene na de andere worp leverde niets op. Ik vind de manier van vissen in ieder geval wel een lekkere bezigheid, dus ik hield vol.

Een tijdje geleden had ik van Abu Garcia de Svartzonker gekocht. Nog niet echt mee veel gevist, want het vertrouwen viel een beetje weg toen ik hem ging testen voor de eerste keer. Dat was op groter water, en dacht ik kijk wel een keer in het polder water. Maar dat was er nooit van gekomen.

Dus nu zag ik hem in me koffer liggen en dacht, nu ga ik deze gewoon gebruiken, en die moet gewoon gaan vangen! Anders verkoop ik hem gelijk.
Maar ik ving nog steeds niks, en het vertrouwen liep wel wat terug. Maar na een tijdje er mee geworpen te hebben, en gezien te hebben wat ik er allemaal mee kon, werd het vertrouwen in de plug ook weer beter. Je kon er gewoon heel speels mee vissen.
In het park kwam ik me vrouw met de hond tegen, en besloot ik maar gewoon te stoppen. Toen we terug naar huis liepen toch nog even een worpje op de brug! Gelijk bij de eerste worp schiet er een snoek naar de plug maar krijg ik niet gehaakt! Balen, de enige actie die ik dus heb mis ik gelijk!

Dan maar de andere kant van de brug, en ik zie de plug zinken, tik hem 2 keer binnen en een mooie snoek schiet uit het groen omhoog! Dit keer blijft de vis wel hangen!



Een prachtig mooie vis voor zulk water! Helaas ben ik al even me meetlint kwijt, maar ik schat de vis op zo een 70 cm!

Hierna me spullen gepakt, en naar huis gegaan. Nummer 10 van dit seizoen is binnen, en maar gauw weer een meetlintje kopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews