Middagje park

Afgelopen weekend was erg druk geweest, dus het kwam wel goed uit dat vandaag de inmeter van de keuken kwam. Ik besloot gelijk de rest van de dag maar vrij te nemen om even goed uit te rusten van het drukke weekend. Na de digirovers te hebben gelezen waar ik dan nu eindelijk even tijd voor had, kriebelde het om even te gaan vissen hier in het park.

Ik pakte me jerkbait set, en ging even lekker door het park struinen.

Het begon eigenlijk al gelijk goed. De 2e worp was direct raak. Eindelijk weer eens een vis op de jerkbait, super vet!


Zonder te meten gelijk terug gegooid. Maar hij zal een cm of 55-60 geweest zijn. Niet veel later zie ik voor de kant een snoekje van een cm of 25 vol gas op me Rozemeijer Tracker duiken. Hij hapt er in, en duikt weer weg! Helaas net te laat met aanslaan, maar ik denk dat het snoekje van zichzelf schrok!

Even later sta ik wat op de volgende plek te werpen, waarna ik wat bezoek krijg van een man en zijn zoon. Ze vonden nogal dat ik met groot kunstaas bezig was, maar wat vonden ze het mooi. Ik besloot net te wisselen naar nog groter kunstaas, en verbaasd keken ze er naar. Maar net als ik uitgelegd heb waarom dit niet zo groot is, werp ik uit, en na 2 tikken klapt er vol een snoek op! Helaas lost deze vis! Wat had het leuk geweest om die even aan de kant gezien te hebben.

Dan loop ik nog even het park zelf in, maar op 2 snoekjes die weg schieten na het plonsen van de jerkbait na is het daar niks.
Ik keer terug naar de grote vijver, en krijg een mooie aanbeet op de Salmo Slider. Vlak voor de kant klapt er een snoekje van cm 40-45 op. Ik zoek een plek om hem te landen en zet een stapje naar voren. De lijn valt slap (oeps!) en ik zie zo de haak uit de bek van de snoek glijden en de snoek rustig zijn plekje weer opzoeken. Dat is een nadeel van weerhaakloos vissen, maar het weegt niet op tegen de voordelen!

Dan krijg ik later nog 1 harde aanbeet met een grote kolk, maar helaas blijft ook deze niet hangen! Toch wel lekker veel actie. 1 Gevangen, 1 gemist, en 3 gelost! En dan nog 2 snoekjes gezien! Blijft een mooi parkje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews