Nog een nieuweling?

Ik kom vaak in het park hier, niet alleen om te vissen, maar ook om te lopen met de hond. Pas geleden waren we een stel tegen gekomen die net een pup hadden en na wat gepraat te hebben had die jongen wel oren naar het vissen. Dat leek hem wel leuk om is te doen! Toevallig heette hij ook Kevin, dus makkelijk om te onthouden!

Dus ik had beloofd hem wat te laten weten als ik weer is ging vissen. En vandaag (zondag) was het dan zover, we hadden allebei tijd dus besloten we even een uurtje in het park te kijken hoe het ging met werpen e.d.

We waren nog geen kwartier bezig toen de eerste aanbeet er bij mij al was! Wat een kolk, die vis had ik echt graag gezien! Daarna liepen we nog even rustig langs de kleinere slootjes, en merkte ik dat Kevin het nog wat lastig vond om te werpen in die kleine slootjes met al het troep erin en overhangende bomen. Dus gingen we naar het grotere water in het park. Genoeg ruimte om te werpen en te oefenen!

Hier kreeg ik niet veel later weer een aanbeet die helaas loste! De vissen wilde zich niet laten haken! En het is juist zo leuk om zo een beest even van dichtbij te bekijken, en even zo een dril te zien of mee te maken. Bij hem wouden de vissen niet echt bijten. Misschien lag het wel aan het kunstaas, want ik was weer met de Abu Garcia Svartzonker bezig, en dat ding kan je gewoon super langzaam en relaxed binnen vissen. Hij moest het doen met de gewone plugjes, die ook prima vangers zijn, maar waarschijnlijk niet zo goed als deze plug, aangezien ik voor de 3e keer een aanbeet kreeg!
Ik zag achter me plug een klein golfje mijn plug volgen, dus ik speel er op in door iets sneller in te draaien, en de plug daarna stil te laten hangen. En ja hoor, de snoek schuift er vol overheen!

Na een leuke dril ligt de vis bij de kant en schept Kevin de vis het land op. Hier blijkt echter dat ik de weerhaken dus nog niet had plat geknepen van de voorste dreg! Het onthaken ging dus lastig, aangezien de haken ook nog is in het net vast zaten. Al snel besloot ik de dreg kapot te knippen, en na dat gedaan te hebben was de snoek klaar om weer weg te gaan.
Na even langs het schepnet gelegd te hebben om de vis op te meten, zetten ik de vis weer gauw terug.


Weer een mooie snoek voor het park! De vis gaat gauw terug en na nog een kwartier vissen houden we het voor gezien. Bij thuis komst even het schepnet gemeten, en bleek de vis 78 cm te zijn geweest! Kevin vond het in ieder geval super, en ik had me vissie gevangen, dus een top middag! Hopelijk gaan we het vaker doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews