Dagje op stap met Jeroen!

Het afgelopen half jaar hebben Jeroen en ik het er veel over. Vissen. Het stond al wel langer in de planning maar dan nu eindelijk. Jeroen zou vandaag gepromoveerd worden van collega naar vismaat!

We hadden om half 9 afgesproken vandaag. Het weer was de enige wat nog roet in het eten kon gooien. Strak blauwe lucht en in de middag temperaturen van 25-30 graden.

Om 9 uur lopen we richting de eerste sloten. Prachtig viswater in de wijken van de woonplaats van Jeroen! Het stikt er van de mooie lelie velden en veel mooie sloten. Ik begin lekker met de kikker met een goed verstopte haak. Zo haak ik geen troep en kan ik dwars door al die lelievelden vissen.

Dit lijkt in het begin toch wel te werken. Op een aantal plekken krijg ik toch wel wat aanbeten en missers. Op sommige plekken is het ook gewoon zo dat er vis moet liggen. Het zijn echt die bekende plekjes zoals ze omschreven zijn in de boekjes. Kruispuntjes in polderwater, met wat waterplanten op de hoeken. En precies daar krijg ik weer een aanbeet, tot 2 keer toe! Maar omdat de haak zo verborgen zit, moet de vis wel heel goed bijten en ik heel goed aanslaan!

Helaas mislukt dit dus meerdere keren. Maar ook de vis zelf hapt niet goed door. De kikker land ergens midden in een lelie veld en direct klapt er een snoek op, maar wel compleet mis. Jammer!

Ik kan het gevoel niet stoppen dat dit wel goed moet gaan komen. Lekker wat actie, mooi water, daar moet toch vis uit gaan komen. Maar helaas. De temperatuur loopt verder op en het word echt warm. De snoeken lijken de kaken stijf op elkaar te houden. We besluiten het over een ander boeg te gooien. Opzoek naar groter water waar het water wat kouder moet zijn.

Lang is het hier ook stil, maar als we dan langs het kantje gaan lopen krijg ik toch 1 aanbeet op de pikefighter jr en die blijft wel hangen! Jeroen staat verderop en heeft het nog niet door. Ik moet de vis dus zelf scheppen. Met iedere kopstoot die de vis geeft zie ik het kunstaas steeds losser komen. Hij hangt nog maar aan 1 dreg puntje, maar gelukkig krijg ik op tijd het net eronder! In het net is de vis ook gelijk los. Even een belletje naar Jeroen en die komt er snel aan om even te helpen met meten en foto's!

80 cm precies!



Prachtige puntgave vis! Heel erg blij mee! Snel lopen we deze kant van het water verder af, maar voelen geen stootje meer. Dan besluiten we er maar een einde aan te breien. Het word veelste warm en de vis heeft gewoon weg geen zin meer.
En om half 3 zit ik weer in de auto naar huis! Mooi dagje, lekker gevist en ook nog is gezellig ook! Uiteindelijk toch nog een vis kunnen vangen wat de dag wel echt af maakte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews