Bootdagje

Inmiddels zit ik al in de 3e week van mijn vakantie en heb pas 1 keer kunnen vissen! Dat was voor de nieuwe aflevering van Snoek-Forum TV! Hierin ging ik met Corné op stap met de dropshot hengel opzoek naar baars en snoekbaars! Daarnaast ben ik veelste druk bezig geweest met verbouwen. De WC was dit keer aan de beurt!

Maar deze week moest er toch even samen met Robert gevist worden!

Voor iedereen die de video trouwens nog niet gezien heeft:

https://www.youtube.com/watch?v=ZhbLoN85LaI Bij deze even de link! Kijk hem zeker even!

Maar terug naar afgelopen dinsdag!

Om 9 uur afgesproken met Robert. We zouden naar de stalling van de boot rijden en de boot daar in de polder te water laten. De boot lag er lekker snel in en rond 10 uur voeren we het grote water op! Opzoek naar de grote vis, trollend!

Ik pak gelijk groot aas en Robert hangt er nog even een pike fighter jr aan. Ook het eerste aasje waar we beet op krijgen!


Mooie baars! Maar helaas blijft het op dit water bij die ene baars. We gebruiken planerboards, maar ze hebben geen zin of we vissen op de verkeerde stek. Misschien heb ik 1 aanbeet gehad maar daar blijft het ook wel bij.



Het weer is erg donker maar de regen waait veel voorbij. Maar helaas draait 1 van de buien toch vol over ons heen. We spoeden ons naar de polder om daar onder de bruggen te schuilen. Als het dan weer droog word besluiten we nog even te trollen in de polder. Daar haakt Robert nogmaals een kleine baars. Als we verder trollen komen we op een stek waar we wel vaker actie hebben gehad. Maar ondanks dat dat stuk actieloos blijkt, vangen we een paar meter verderop onder de brug toch vis!

Wederom is het de beurt aan Robert op de grote Pike Fighter!


Prachtige polder snoek! We besluiten nog een paar keer onder de brug door te varen en de andere stek dan ook gelijk mee te nemen. Ik los helaas een klein druk snoekje, maar er is in ieder geval actie! Robert pakt dan nog even een baarsje mee!


En dan mag ik ook nog 1 snoek bijschrijven gelukkig! Net op het moment dat ik met mijn 2 hengels in de knoei raak, klapt er een snoekje op het aasje waarvan ik de lijn net in mn handen heb! Gelukkig Blijft de snoek hangen en helpt Robert even met de andere hengel weg te halen.

Als de snoek naast de boot ligt onthaak ik de vis, maar zodra ik de laatste dreg eruit tik geeft de snoek een klap en verdwijnt het water weer in! Dan maar zonder foto, maar beter dan een haak in mn hand en kosten wat het kost de vis op de foto te hebben.

Hierna krijgen we nog wel wat aanbeten maar niks zet meer door. Lekker terug richting de trailer helling waar we om 3 uur weer aankomen. De boot traileren we er weer uit en gaat weer op zn plek. Heerlijk dagje vissen geweest waar ik op meer had gehoopt maar het zat er niet in! Helaas. Maar vis is vis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews