Meevissen!

Na een heerlijke dag op het water afgelopen dinsdag met Robert, was het nu tijd voor wat anders.
Voor een aflevering van Snoek-Forum TV had ik contact gehad met Ronald. Een visser die altijd wel mooie vissen weet te vangen en niet zo maar een paar vissen. Er komen vaak grote vissen voorbij! Dus hoe gaaf zou het zijn om is een keer bij hem aan boord te stappen en dat te gaan filmen?

Dat zou heel gaaf zijn! Ik neem contact op met Ronald om een afspraak te maken! Er werd enthousiast gereageerd, dus tijd voor een afspraak. We komen uit op het weekend van 17/18 augustus. Maar helaas kan de camera man niet.

Desondanks laten we toch de afspraak staan. Altijd leuk om elkaar in ieder geval te leren kennen en vissen met Ronald stond toch al op het lijstje!

De weersvoorspelling is niet al te best voor het weekend. In aanloop naar het weekend blijkt dat de zondag het beste word vanaf een uur of 11/12. Dus dat word de afspraak!

Om kwart voor 12 uur kom ik op de afgesproken plek en Ronald komt net aanrijden! We stappen snel aan boord van zijn boot en voor ik het weet gaan de hengels al uit! Het duurt niet heel lang voordat Ronald de eerste aanbeet krijgt maar deze blijft niet hangen. Al snel staan alle hengels weer goed uit en daar is dan alweer de volgende aanbeet. De vis gaat een paar keer goed door de slip en geeft een mooie dril, maar ik schep de vis en zo ligt de eerste vis in de boot.

En wat voor 1! Een mooie meter vis voor Ronald!



Wat een begin! Vol goede moed gaan de hengels weer uit maar nu duurt het toch wel wat langer. De volgende vis zou voor mij zijn! Ronald krijgt weer een aanbeet en die mag ik pakken, maar tijdens het binnendraaien van de andere hengels gaat de vis alweer los. Helaas. Ondertussen gaan er genoeg visboten voorbij. Lekker druk hier dus, dus ook veel hengeldruk.
Ik kan verder niet te veel in gaan op de visstekken, omdat deze een beetje beschermt moeten worden tegen al die vissers die anders heel veel stekken weer kapot vissen.

Maar op de volgende stek waar we vissen is het dan raak voor mij, op mijn eigen hengel! De hengel gaat goed krom! We draaien snel de andere hengels in en ik pak dan de hengel op de dril te beginnen! En wat een dril! De vis duikt heerlijk de diepte in en trekt hem goed door de slip! En ja hoor, Ronald schept deze vis ook lekker en zo ligt de 2e vis in de boot... En wederom een meter vis! Hoppa! Mijn dag kan nĂș al niet meer stuk!


Zo blij met deze vis! Snel door gaan met vissen, en niet zonder succes! Ik weet wederom 2 mooie vissen van een cm of 80 / 85 te vangen en Ronald ook nog 1 van dat zelfde formaat! Ronald zet de vis terug zonder foto.



Ik kan het toch niet laten om mijn vangst van deze pracht vis even op de gevoelige plaat te laten zetten! Wat een prachtige vis! Op de andere foto van de andere 80'er is de stek iets te duidelijk te zien dus deze gaat even niet op het blog!

Tussendoor hebben we her en der nog wat mooie aanbeten gehad maar lang niet alles blijft dus goed hangen. We gaan even naar een maat van Ronald om een aasje voor hem op te halen en raken daar nog even in gesprek. Tijdens het gesprek probeert Ronald even een hengel van zijn maat die hij net heeft. Bij de 2e worp is het al raak voor Ronald en vol gelach staat hij de vis binnen te drillen. Een leuke vis van een cm of 80 mag alweer snel zwemmen. We nemen afscheid en gaan snel weer trollen. Hier pakt Ronald nog een mooie visje die ook snel weer mag gaan. Hierdoor zijn er dus alweer 7 vissen gevangen, nu al. Op naar de dubbele cijfers!

Dan krijgt Ronald een hele mooie vis gehaakt. Het voelt even vreemd aan, maar dan komt het boven en blijkt het een snoekbaars te zijn en ook gelijk een mooi formaatje!
Zodra de vis in het net ligt onthaakt deze zichzelf al, dus mooi op tijd geschept!


Echt mooie vangst!

Wat een dag!! En het lijkt niet op te houden als ik weer beet krijg. Op mijn 'lichtere' hengel (100 grams) die helemaal rond gaat. Heerlijke dril en ja hoor. Wederom netjes in het net en het begint alweer te kriebelen als we de vis zien liggen. Even op de plank en wederom een meter vis!!



Om superblij van te worden! Heerlijk dit! En nu snel weer door, want die dubbele cijfers liggen op de loer aangezien dit vis nummer 9 was!

Het lijkt er even op de we de dubbele cijfers gaan redden als Ronald wederom vlak bij de boot nog een mooie vis lost! Jammer, maar snel weer door! Dit keer duurt het weer even, maar dan toch nog, toch komt vis nummer 10 in de boot! De vis lijkt even wat kleiner te zijn tijdens de dril maar toch is het wederom weer een metervis! Man man man. Het regent bijna metervissen.


We zijn allebei verbaasd over wat er tot nu toe allemaal gebeurd is. Ronald heeft wel vaker grote vissen gevangen, maar 4 meter vissen op deze manier is toch wel een uniek iets! Super! Op het laatst maakt Ronald zijn GrandSlam nog even af door een mooie baars van een cm of 30 te vangen! Maar daar is geen foto van. We hadden het idee dat we er nog wel een paar zouden vangen, maar helaas. Het blijft bij deze 11e vis.

Wat een dag, wat een beleving! Super gaaf, mooie kennismaking en heerlijk dagje vissen achter de rug! Ronald, echt super bedankt voor deze dag en ik kijk uit naar de opname's voor Snoek-Forum TV!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews