Dagje op stap met Vincent

Tijdje geleden weer eens met Vincent gesproken over een dagje samen vissen! Het was al weer even geleden. Bij toeval hadden we allebei het weekend vrij, dus zondag werd de dag!

Hij had de laatste tijd op het forum veel foto's van zijn laatste vangsten, dus gingen we even een dagje bij hem in de buurt vissen!

De avond ervoor probeer ik het hier nog even een uurtje in het park. Met de kikker, vanwege de veelvuldige planten groei!
Het lukt me om 3 stuks te verleiden, maar helaas wil er maar 1 echt goed bijten, maar die blijft dan weer niet goed hangen helaas! Hopelijk gaat het op zondag beter!

We hebben om half 10 / 10 uur afgesproken. Hij zou alleen al wel eerder beginnen. Als ik net wakker word krijg ik de eerste foto's al van zijn eerste 2 vissen! Betekend dus dat ze actief zijn!

We gaan vissen op een stuk wat al veel bevist word en erg bekend is, ook onder onze zuiderburen. Het kan dus zo maar heel taai en heel druk worden. Gelukkig valt het met de drukte mee!

Vincent vist over de gehele dag met allerlei verschillend kunstaas, maar de kleine albino rat van Savage Gear hangt er toch het meeste aan! Ik heb de grote versie er van in de bruine kleur die overwegend bij mij aan de speld hangt!


Ook mijn vrouw is mee! Die houd van de natuur en vind het heerlijk om daar rond te lopen. Ook kan ze dan mooi gelijk wat foto's maken!


We vissen prachtige stekken af maar het wil nog niet echt los komen. Ik krijg dan 1 maal wat actie maar had meer het idee dat ik de vis tijdens het neerkomen van het aas en de eerste beweging, vals in de nek haak. De vis is dan ook erg snel weer los.

Dan krijg Vincent wat actie op zijn rat! Tot 2 maal toe pakt een snoek zijn aas maar het haken wil niet echt lukken! Helaas! Snel weer verder lopen!

Daar is het dan toch raak voor Vincent. En wat voor vis! Na een mooie dril ligt de vis in het schepnet!






En met 92 cm, echt een mooie maat!

We vissen nog verder maar helaas was dit de laatste actie van de dag!

Het was wel prachtig weer, prachtig water en mooie omgeving! Heerlijk even genoten! Doen we gauw weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews