Laatste visdagjes

Ja de gesloten tijd komt er weer aan. Helaas maar waar, hier in Nederland houden we ons soms veelte lang vast aan oude gewoontes en daardoor dus ook oude wetten. In mijn ogen is de gesloten tijd een regel uit oudere tijden om de vis te beschermen vanwege het vele meenemen van de vis voor consumptie.

In deze tijden zet bijna iedereen de gevangen vis gewoon weer terug, zeker de snoek. Maar goed, dat is dus een hele andere discussie. Nu voorlopig even genieten van de dagen die we nog hebben.

Zoals afgelopen zaterdag. Toch nog even 2 / 3 uurtjes de tijd gehad om te vissen!

Dus ik besloot om wat stekken af te rijden die in het verleden rond deze tijd wel mooie vis opleverde.
Helaas was de eerste stek direct niks. Enkel wat springende vissen, waaronder witvis en karpers. Er werd naar mijn idee wel wat gejaagd maar ik kreeg niks gehaakt.

Op naar de volgende stek, maar zoals zo vaak bedenk ik me dan ineens een andere stek en besluit ik die eerst even te bezoeken!

Ik parkeer de auto en Natasja blijft nog even in de auto zitten, ik sta er immers toch maar 5 meter vanaf. Even een worpje doen langs een bootje en direct de eerste worp is het dus raak!








Met een mooie foto reportage van mijn vrouw als resultaat!

Hierna probeer ik nog 2 stekken maar hier blijft het bij! Hopelijk volgende week zondag nog even een dagje proberen en dan is het klaar. Klaar om ons voor te bereiden op het weekje Zweden!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews