Herfstsnoeken

Vandaag was het weer een prachtige herfstdag. Een graad of 13-14, een zonnetje en een rustig windje.
Tijd om de polder op te zoeken. Hebben niet heel veel tijd, dus kunnen niet te veel stekken bezoeken. Eerst maar naar een stek waar het grote water overgaat naar een stuk kleiner water.

Ik werp hier wat hoekjes uit maar het blijft stil. Het is wel echt genieten in het zonnetje! Ik zie dat er stroming staat vanuit het polderwater naar het grotere water. Dit doet me vermoeden dat het gemaal verderop aan staat.
Spullen pakken en daar naar toe dan maar! Daar aangekomen staat het gemaal niet aan. Het water is strak en er is geen leven te zien.
Na een paar min werpen is er langs de kant in de hoek een kolk te zien. Toch vis dan! Maar krijg deze vis niet overgehaald. Dan probeer ik het even onderaan dit water, in de lager liggende polder. Hier is een heleboel witvis te zien elke opgeschrikt wordt door mijn kunstaas, maar de snoeken hebben er geen zin in.
Als ik dan weer bovenaan bij het water terug kom gebeurd er van alles! In 1 hoek van het water gaat het helemaal los. Snoeken springen uit het water, witvis schiet alle kanten op. 1 Goede worp daar in de buurt en dat werkt blijkbaar. In ene schiet er namelijk een snoek achter mijn plug aan en die ging er aardig hard op! Niet veel later ligt deze vis op de kant! Even onthaken, foto maken en weer terug!





Hierna probeer ik het nog even onderaan in de polder maar helaas blijft het bij deze vis hier op deze stek!



Prachtig!

Op naar de volgende stek. Wederom 1 waar er groot en klein water bij elkaar te vinden zijn. Al is het in mijn ogen een echte paai stek... Je weet maar nooit. Nooit verkeerd om zulke stekken in meerdere seizoenen te proberen. Want zo leer je dus ook van niks vangen.

Daar aangekomen snel begonnen met werpen. Blijft een super mooie sloot en ik zie wel wat futen duiken, dus er zal vast wel vis zitten! Wederom ligt er een lager liggende polder bij deze sloot. Ik kijk over mijn schouder naar deze sloot en zie het water compleet exploderen van de witvis. Snel loop ik naar beneden en begin met werpen. Elke keer ben ik net te laat en zit de snoek alweer ergens anders. Je ziet ze tijdens het jagen gewoon door het water schieten. Het valt me op dat ze niet heel groot zijn, maar goed, vis is vis!
Ik blijft het proberen maar helaas. Ik krijg deze niet overgehaald. Hup, weer terug naar het hoge water en daar me rondje afmaken.


Het water ligt er prachtig bij, maar er is geen vis te vinden.

Tijdens het terug lopen al bedacht dat ik het nog even wil proberen, onderaan bij het polder water.
Er word niet meer zo gejaagd als een kwartier geleden, maar dan toch zie ik nog een grote kolk in het water, ongeveer 2 meter achter mij kunstaas. Ik besluit snel weer in te werpen achter die kolk. Eenmaal dichterbij de kant schuift de snoek volledig over het kunstaas heen! Super vet gezicht! En dat betekend ook meestal wat grotere vis!

Eenmaal op de kant is dat ook duidelijk, moddervet. Deze snoek heeft hier al een tijdje geprobeerd alle witvis die daar rond zwemt op te eten!
Deze vis word wel even gemeten, 78 cm!







Na deze vis pak ik gelijk de spullen en gaan we naar huis! Een mooie afsluiter en eindelijk weer een beetje een dikke vis!

Volgende week met 6 man op stap! En niet zo maar 6 man... Het Zweden koppel! Kennis maken, gezellig doen en elkaar gek maken voor de aankomende trip!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews