Familie vissen

Vandaag zou ik met mijn neefje Bart gaan vissen. Hij had vroeger wel gevist maar hij wilde er wel weer eens wat mee doen!
Dus een tijd geleden hadden we al een datum afgesproken om eens een dagje met mij op stap te gaan!


Na het succes van gister had ik gehoopt dat het vandaag weer zo zou worden. Gewoon her en der wat actie en wat vis vangen. Maar het was helaas wat taaier dan ik had gehoopt.

We begonnen de dag met wat stekken die erg bekend waren voor mij. De plekken waar ik vaak vis weet te vangen. Maar de eerste paar stekken was al helemaal niks op een volger van een cm of 75 na. Had een erg mooie vis geweest!

We rijden op weg naar de lunch (lees, McDonalds) langs een slootje waar over ik vertel dat ik er vroeger nog wel is wat wist te vangen. Dus zegt Bart, proberen dan maar? Ach, we zijn er nu toch!
Helaas zat er maar 1 vis die zin had en dat was een baarsje! Maar de eerste vis is binnen!


Vis is vis! En vrolijk gaan we verder! De rest van de stek is niks dus op naar de lunch!
Na deze lunch gaan we richting een ander stuk polder. Maar deze stek lag vól met dik kroost. Helaas.
Dan maar de wijksloten. Dit blijkt dan toch wel de beste keuze als er niet veel later in een soort vijver de eerste vis de kant op komt! Een leuk snoekje blijkt zich vergist te hebben in de busterjerk!


Best een leuk visje in zo een vijvertje! Gelijk laat ik Bart even de kieuwgreep doen! Zonder al te veel moeite en angst voert hij deze uit en gaat er ook even mee op de foto!


Dan nog even het parkje in. Hier móét toch wel vis willen happen! En ze willen ook wel maar ze blijven helaas niet hangen! Tot 2 maal toe een misser en nog een lossertje van een snoek die net zo groot was als de plug. Maar geen vis meer die blijft hangen.

Al met al wel redelijk wat actie maar over de dag verspreid gezien toch wel erg taai. Het was in ieder geval gezellig! En dit doen we nog wel een keer overnieuw met hopelijk wat meer vis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews