Dagje polderen met de boot

Dat is even geleden. Ik moest even het stof van het blog afblazen. Op deze pagina (voor het schrijven van een nieuw blog) ben ik al heel lang niet meer geweest. Veel bezig geweest met verbouwen thuis, voor werk nog even weg en nog wat andere dingen wat het vissen in de weg stond. Ook het warme zomerweer deed me niet verlangen naar het vissen en heb ik ze toen ook lekker met rust gelaten.

Pas geleden dan de boot voorzien van een nieuwe upgrade (Zie hier de laatste update van de boot) en dat heeft het vuurtje weer aangewakkerd. Pas geleden even het water op geweest om de motor te testen. Dat leverde 1 snoekje op van 50 cm voor Robert. Daarna 1 visdag het water op geweest zonder een stootje.

Vandaag ook weer 3 uur de tijd om te vissen. De boot lag nog in het water omdat Robert op vrijdag was wezen vissen. Dus ik zou wel gek zijn als ik die boot niet zou pakken!

Mijn vrouw mee in de boot en lekker door de polder rondjes varen. Laatste keer dat ik bewust de polder heb gekozen als viswater was met Ruud in juni. Maar dat leverde toen 1 klein snoekje op voor Ruud, op een hele dag vissen. Ik verwacht er dus nooit heel veel van. Zo dus ook niet vandaag in die paar uurtjes.

Maar het vaart er zo lekker rustig. Dus proberen is nooit een straf!


Maar vandaag zat het toch een beetje mee. Lekker door de polder gevaren en na een klein uurtje is het vlak bij een bruggetje dan toch raak. Een leuk klein snoekje klapt vol op de Pike Fighter JR!




Lekker gevoel altijd!

Een stuk verder krijg ik wederom een tik op de hengel, maar die blijft niet hangen. Zouden ze dan toch wat losser zijn? Ondertussen vang ik nog ergens een klein baarsje, tevens op de Pike Fighter JR.


En zo varen we rustig verder door de polder. Het kalme water, het zonnetje dat af en toe achter de wolken verdwijnt maar gelukkig dan weer terug komt om je gezicht nog even op te warmen. De herfst is in aantocht, dat merk je. Maar wat is dat najaars zonnetje toch heerlijk!

Net als ik mijn vrouw vertel dat de vis in deze (veen)polder vaak niet groot is en er ook (naar mijn idee) niet veel rond zwemt, knalt er weer een vis op de hengel. Even denk ik aan een wat grotere baars, maar het is een klein snoekje van een cm of 30-35. Zit vervelend gehaakt dus word naast de boot onthaakt en gauw terug gezet.


Het begint er toch een beetje op te lijken dat de vis wat actiever is...

Zeker als ik verderop in een smal slootje wederom een leuk visje haak! Wederom op de Pike Fighter JR!


Snel weer door varen. De zon gaat steeds lager staan en het word wel tijd om de lig plek in de buurt te houden.

Deze baars kon (alweer....) de Pike Fighter JR niet laten schieten!


En weer verder! Gelukkig vaar ik nog een keer over de plek waar ik in het begin een tik op de hengel had gehad maar die niet bleef hangen... Dit keer dus wel!


Maar na deze vis is het echt wel klaar. 4 Snoeken en 2 baarsjes... Geweldig resultaat voor mij zeker in deze polder. Groot was het niet, maar wel leuk!
Nog even genieten we van het weer en varen rustig terug naar de lig plek.. Genietend!





Morgen met me neefje op stap! Die wil graag meer leren over het vissen op de roofvis! Altijd leuk om andere enthousiast te maken over deze prachtige hobby en hopelijk hebben de vissen er ook zin in! Al vangen we ieder maar een visje, zou al helemaal mooi zijn. Hopelijk morgen dus wederom een leuk nieuw blog!

1 opmerking:

Totaal aantal pageviews