Alles klopt even!

Het is weer even rustig op werk. Eindelijk tijd om 's avonds weer te vissen. Natasja en ik besluiten na het eten even te gaan vissen. Weer even achter de baars aan! En weer op dezelfde stek als waar we de laatste keer de 2 snoeken hadden!

We beginnen dus weer in de zelfde hoek. Na een tijdje heeft Natasja de eerste beet maar helaas lost deze vis voor de kant. Hierna krijgen we nog wat volgers en 1 rakker die toch blijft hangen.


We pakken onze spullen en gaan even een stukje verder op staan. Op een mooie uitlopende steiger naar dieper water.

Ik hang de Bullhead SDR 8 cm aan de speld. Ondanks dat de hengel vrij licht is en deze plug nogal hard trekt, besluit ik er toch voor te gaan. In 1 van de eerste worpen is het al raak. Ik kan niet echt plaatsen wat ik beet heb. Ik roep mijn vrouw of ze het schepnet wil pakken. Bewust hou ik de vis diep, aan het water oppervlakte heb je meer kans dat de vis eraf schiet. Op deze diepte geeft de vis ook nog een mooie strijd! Als het schepnet er is draai ik rustig naar boven en zien we een grote baars omhoog komen die flink gaat tegen spartelen. Gelukkig is mijn vrouw op tijd met scheppen en ligt daar in het schepnet mijn nieuwe PR baars!

Super blij lopen we terug naar de tas voor het meet lint. Snel meten en het meetlint stopt bij 43 cm! Geweldig!



Heerlijk dit! Een nieuw PR Baars, ein-de-lijk! En ook eindelijk die 40 cm grens voorbij!

Vrolijk vis ik verder en vrijwel direct rond dezelfde stek als de eerste aanbeet weer een aanbeet! Dit keer een mooie 30+ baars, maar helaas lost deze voor de kant! Ach, mijn avond kan toch niet meer stuk!
Natasja vraagt dan of zij even met mijn hengel mag. Tuurlijk! Ook zij krijgt bij de eerste worp over die stek vrijwel direct een aanbeet van een mooie 30+ baars maar ook deze blijft niet hangen! Maar wat een actie in ene!
De volgende worp die ze doet, weer een aanbeet! Dit keer blijft de vis wel hangen en eenmaal in het zicht komend zien we dat dit geen baars is... Maar wel haar eerste snoekbaars! De vis ligt gauw in het net! Deze keer meten we wel, en stopt het meetlint op 42 cm! Hoppa! Dat is een mooie eerste snoekbaars!



Als ik de hengel weer terug over neem, krijg ik direct weer een aanbeet. Deze is maar zeer kort en blijft niet hangen. De volgende worp weer wel! Dit keer ook een snoekbaars voor mij! Zo rond de 45-50 cm, meten zat er niet in omdat het onthaken niet heel soepel ging moest de vis snel terug.


Door het lastige onthaken is m'n lijn in de knoop geraakt. Even snel knippen en opnieuw knopen. Als we dan weer kunnen gaan werpen, blijkt dat het bijt kwartiertje weer voorbij is. Natasja zegt nog: 'je zou eigenlijk nog een snoek moeten vangen, dan heb je ze alle 3'.... Dat zou wel een mooie afsluiter zijn!

En een minuut of 5 - 10 later is het dan toch nog 1 keer raak. Je raad natuurlijk nooit wat voor een vis dat was.... Ja hoor, een snoek! Top! Ook deze word weer vakkundig geschept en kan het poseren beginnen!


Een mooie snoek van een cm of 60 mag op de foto! Top afsluiter!
We vissen nog even door maar op 1 losser van een baars na is het helemaal niks meer. Maar wat een top avondje! Geweldige visserij zo! Even klopte alles. Het aas was juist, de plek was goed, de vis had zin... Ja, dan valt alles op z'n plek en beleef je even een prachtige visserij!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews