Haar eerste snoek!

De laatste tijd veel weg geweest met de boot om te vissen. Helaas nog steeds erg rustig met de vangsten. Ook in de avond uren niet veel tijd omdat ik op werk druk ben. Maar afgelopen woensdag dus wel even tijd. Even overlegt met mijn vrouw en na het eten konden we direct richting de stek!

Tijdens het overwerken had ik wat mensen zien staan en mooie vissen zien vangen. Dus tijd om zelf maar eens te kijken of ik daar wat baarzen kon vangen. Natasja vind dat ook wel leuk om te vangen, dus haar hengel ook mee!

Eenmaal op de stek gauw begonnen met vissen maar het was weer stil. Hoe verrassend! We vissen met klein spul, gericht om een paar leuke baarzen te vangen. Maar na een half uur vissen schreeuwt mijn vrouw in ene dat ze beet heeft! En dit keer gelijk een mooie baars aan de hengel te zien. Ik ren er op af en wacht de vis op met het schepnet. Zodra we een glimp van de vis te zien krijgen zien we al snel dat het geen baars is maar een mooie snoek. Snel schep ik de vis en ja hoor! Haar eerste snoek is binnen!

Het onthaken gaat vanzelf dus hoeven we alleen nog maar even een fototje te maken! Ze wil de vis uiteraard niet zelf vast houden, want dat is vies!




Ik houd hem nog even mooi voor de foto!

Zo is haar eerste snoek een feit! Helaas vergeten we de vis te meten, maar een mooie 60 cm was de vis wel!

Maar met de vangst van deze vis ben ik bang dat de baars zich om die reden rustig houd. Er zal wat meer snoek rond zwemmen of aan het jagen zijn. Ik ga het proberen met wat groter aas, helaas verlies ik een mooie spinnerbait en krijg deze ook niet meer opgevist.

Na nog een geinig baarsje,


Word het alweer wat later. Ik vis nog een stukje uit en gelukkig vang ik nog een leuke afsluiter! Natasja komt gelukkig op tijd aangerend met het schepnet en zo mag ik ook een leuke snoek bijschrijven!




En zo is er weer een visavondje op zijn einde! Mijn vrouw haar eerste snoek en in ieder geval voor mij ook nog een leuke vis! Verzachtte het verlies van de spinnerbait in ieder geval!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews