Weekendje drama vangsten...

Tja, lang getwijfeld of ik wel wat wou gaan schrijven op het blog. Wat een kl*te weekend qua vangsten, niet te geloven. Maar goed, Dennis en Mike hadden allebei een visje gevangen, dus ga ik dit verdrietige verhaal toch maar opschrijven en herbeleven!

Het begon allemaal op zaterdag ochtend! Afgesproken met Dimitri om de hotspots van de Rijn even uit te vissen. Dennis kwam dit keer ook gezellig mee!
Afgelopen keer leuk gevangen op 1 bepaalde plek met de jerkbait, dus dachten dat dat nu ook wel moest lukken! Ook op wat andere plekken. Helaas was het tegenovergestelde waar. Meerdere plekken gehad, maar het was gewoon weg niks.

Op de plek van vorige week ook geprobeerd en gelukkig hadden we daar in ieder geval wel actie! Dennis mist daar 1 snoek tot 3 keer toe! En daarna lost hij hem bij de volgende aanbeet! Ik krijg ook nog 2 missers te verduren omdat de aanbeten telkens komen op het moment dat er slack in de lijn zit.

Als Dennis dan nog een vis mist, word het toch wel echt is tijd voor een vis die blijft hangen. En gelukkig voor Dennis gebeurd dat ook! Een mooie snoek van ruim 70 cm heeft zich goed vergist in de Hellhound!

Hoppa, dat geeft moed! Op de terug weg naar de auto heb ik slepend met de dicktail ook succes! Een snoekje van +- 50 cm klapt er op, maar helaas, lost dit snoekje! Jammer maar helaas, gauw verder. Dan blijft het weer even stil, als we bij onze laatste stek aan komen voordat Dennis en Dimitri weer naar huis gaan. Mike is er inmiddels ook bijgekomen, en had heerlijk de regen mee genomen vanuit Amsterdam. Als zelfs de laatste stek geen tikje oplevert, gaan we naar huis voor de middag pauze.

 Ik sleep mijn hybride jerkbait nog even langs de kant, je weet maar nooit. In ene een doffe klap, vast? Nee het zwemt!! Me jerkbait hengel, 40 - 100 grams jerkbait hengel, gaat helemaal rond in de top! Nog nooit zo rond gezien deze hengel! Er worden nog een paar doffe klappen uitgedeeld, en Dennis ziet een schim en glimp van de vis, zilver met goud kleurig. Snoekbaars? We zullen het helaas nooit weten, want nog geen 10 seconde later is de spanning van de lijn en sta ik verbaasd en verbijsterend toe te kijken... Langzaam begint het in te dalen dat ik misschien wel me PR snoekbaars heb gelost... Zeker na zo een ochtend, dat niks mee zit, zit je juist te wachten op zo een zo genaamde bonus vis. "Een vis die je vangt op een dag zonder veel vangsten, maar als je dan toch wat vangt, dat het dan gelijk een grote vis is" ofwel, "Bonus Vis".

Verdrietig, terneergeslagen en chagrijnig rij ik naar huis. 'S middags gaan we nog even met Mike en m'n vrouw verder met vissen. Maar als dit ook resulteert in 0 vangsten, zakt de moed in je schoenen.




Als we nog maar net 2 uur aan het vissen zijn komen we bij de auto aan. Mike kan nog maar een uurtje, maar het is nu toch niks, dus besluiten maar te stoppen. We praten nog wat na en komen dan op het idee om te doodazen de volgende dag. Gelijk word ik weer wat vrolijker. Een kans om toch een mooie bonus vis te gaan vangen. Hier gaan we voor. Gauw rij ik door naar de hengelsportzaak om wat dode aasvis te kopen, en nog wat spulletjes die ik nodig had.

Thuis zoek ik nog even lekker al me spullen uit en maak ik alles klaar. Mike komt om 12 uur die avond nog aan, maken ook zijn spullen klaar, en duiken daarna het bed in om er om half 8 weer uit te stappen. M'n vrouw gaat ook weer gezellig mee, om wat mooie foto's te schieten!




Stiekem wel heerlijk dat doodazen. Het klinkt zo simpel, even een beetje naar zo een dobber turen, maar in je gedachte speelt steeds dat filmpje af van die weglopende dobber... Het kan ieder moment gebeuren...
Meestal vis ik met doodaas met maar 1 hengel, zodat ik met de andere hengel nog wat kan verticalen of jerkbaiten. Het jerkbaiten leverde alleen een misser op, op de plek waar Dennis die gisteren ook miste. Als ik dan bakstenen ga vangen, gaan we gauw naar de volgende stek.


Maar helaas, ook de andere stekken die we proberen blijven stil. Veel wisselende stromingen van het water op iedere plek. Onderstromingen telkens anders, misschien zijn de snoeken daardoor niet zo happig vandaag. Wat het ook is, de snoek wil niet. Mike krijgt ook nog een missertje voor ze kiezen op de jerkbait en besluiten het hele gedoe af te sluiten bij ons in het park.

Hier pakken we alleen de jerkbaithengel voor. Als snel krijg ik te maken met wat missers. Ook een meezwemmer. De snoek had me plug wel te pakken, alleen zwom mee. Vanwege de slack in de lijn heb ik dat te laat door en sla wederom mis. Inmiddels roept Mike dan eindelijk dat hij beet heeft! Een mooie park snoek van een cm of 60 heeft de plug te pakken! Even poseren voor de foto en de vis mag weer zwemmen.


Hierna krijg ik op 1 dezelfde plek tot 3 keer toe een misser, en als laatst op die plek nog een lossertje van een cm of 40. Het is me niet gegund, en hier blijft het ook bij. Geen snoek voor mij dit weekend.

Al met al wel wat actie.
Dennis 3 keer dezelfde misser en losser en daarnaast nog 2 missers. Mike 2 missers en ikzelf het hele weekend 7 missers en 3 lossers. Zoals je ziet, had er dus een hoop snoek op de foto kunnen gaan, maar helaas. Al met al wel genoten van het weekend! Lekker veel gevist, en alle visspulletjes weer op orde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews