Juiste tijd, juiste stek.

Gisteren na de visdag met Dimitri, had hij de verkeerde hengel meegenomen uit de achterbak! We hebben dezelfde hengel, alleen ander reeltje. Nog beduusd van de visdag pakte hij dus per ongeluk de verkeerde hengel mee!

'S avonds hadden we verjaardag van zijn vriendin, dus zou ik de hengel meenemen om die even om te wisselen met de mijnen.

Uiteraard heb je op een verjaardag bier, en dat smaakte goed. Hierdoor dus de hengel vergeten, niet echt slim dus, maar gelukkig zondags nog even tijd om hem op te halen, dus zou wel goed komen!

Deze ochtend was het ook de ochtend dat ons bootje van 'Boot Project 003' verkocht zou worden. We gebruikte de boot gewoon te weinig, en vond het de laatste tijd te veel gedoe om er mee weg te gaan. Zag de laatste tijd erg op tegen het klaar maken van de boot, dat dat het voor plezier een beetje weg nam. In de boot was het altijd heerlijk vissen, maar vanwege het weinige gebruik, het tegenstaan en het niet echt de tijd nemen om de laatste aanpassingen te doen aan trailer en boot heeft het ons doen besluiten de boot te verkopen.

Dus 9 uur 's ochtends werd de boot opgehaald. Even wat uitleg gegeven en de mannen, die hem ook met ze 2en kochten, zagen er zeer blij uit met deze aankoop. Dat is dan wel leuk om te zien! Ik hoop ook dat ze meer gebruik van de boot kunnen maken en er meer plezier aan gaan beleven!

Nadat deze verkocht was eerst even visite langs gehad! Aan het einde van de middag was er dus even tijd om naar Dimitri te gaan om de hengel even op te halen. Uiteraard gingen de rest van de spullen ook mee en besloten we toch nog even op de stek te gaan kijken van gister. We konden maar een uurtje, maar het was even te proberen! Gisteren hadden we ook niet lang nodig!

Daar aangekomen zag ik dat de stroming nog dezelfde kant op stond. Meestal wel gunstig als er weinig verandering in het water is. Na 10 min werpen krijg ik een mooie aanbeet en schreeuw ik naar Dimitri dat ik beet heb. Maar in de zelfde seconde dat ik de aanbeet zie en schreeuw, hoor ik hem ook schreeuwen. He? Hij kan die aanbeet nooit gezien hebben, hij stond stuk verderop. Heeft hij ook beet? Maar nee, hij schreeuwt dat hij een grote misser had! Snel komt hij me helpen, en na wat gekloot met scheppen vanwege de hoge kade, ligt de vis op de kant! Een prachtig mooie 74 centimeter!


Heerlijk zulke aanbeten! Je ziet de vissen gewoon van onderaf komen en er vol op klappen! Heerlijk. Zeker mooi om te zien omdat je redelijk hoog boven het water staat waardoor je er dus boven op kijkt.

We vissen nog wat verder en Dimitri krijgt wederom 2 missers voor ze kiezen. De vis is hem zo gegund, maar het lukt gewoon niet. Wel is hij helemaal gedreven om deze stek vaker te bevissen, en besluiten dan ook dit snel nog een keer te doen, en meer van dit soort hotspots af te lopen aan dit water!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews