Regenachtig

Ja, het was een regenachtige dag, maar de snoek maalt daar niet om. Die zijn toch al nat! Dennis ging in Roelofarendsveen even een bepaalde sloot afvissen, en had gevraagd of ik zin had om mee te gaan. Ik had besloten, dat als het droog was op het moment dat ik van huis zou vertrekken, dan zou ik wel gaan. En het was droog. En dat bleef het ook het eerste uurtje tijdens het vissen!

Maar daarna werd het toch wel erg regenachtig en werd dat steeds erger en leek het niet te stoppen. Maar goed, genoeg over het weer, er werd gevist en gelukkig ook nog iets gevangen, al was het lastig om ze over te halen / te vinden.

Het duurde in het begin niet heel lang voordat Dennis weer is zijn eerste snoekje van de dag had. Een leuke snoek van een cm of 45-50 had zich vergist in de grote Hellhound van Dennis. De snoek mocht snel op de foto en lag weer snel in het water! Het onthaken e.d. gaat steeds sneller merk ik al!


Na deze snoek gingen we naar het stuk water waar het om ging deze dag. Dennis had hier eerder al is een paar keer goede actie gehad, dus ik was weer benieuwd!
Maar het eerste stuk leek wel dood. Niks geen tikje of wat dan ook.
Tot het punt waar we het er net over hadden dat onze handen nu wel weer warm genoeg waren, oftewel tijd voor een snoek om ze weer koud te maken! En dat duurde niet heel lang voor mij! Een leuk snoekje van een goede 68 centimeter had zich vergist in mijn Svartzonker McMio! Een prachtige plug voor in de winter!


Niet echt heel goed op de foto te zien, maar deze snoek was erg goudachtig gekleurd! Prachtige snoek in ieder geval! En erg blij met deze snoek. Het heeft weer wat visdagen geduurd voordat ik wat in me handen had!

Even verderop kan Dennis er weer eentje bijschrijven, maar het is nogal een gulzig snoekje geweest! De snoek zal een centimeter of 35-40 zijn geweest, maar de kleine versie van de Hellhound was geen probleem voor dit snoekje!



Helaas is de laatste foto wat overbelicht en wazig, maar het is duidelijk hoe hongerig deze snoek was!
De rest van de dag vangen we eigenlijk alleen maar het water uit de lucht. Geen snoek meer te zien. Jammer, maar het is niet anders. Ik ben in ieder geval hartstikke blij met me snoek, en ga gauw naar huis om weer op te warmen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews