Middagje Zoetermeer

De winter begint nou goed door te komen. De avonden worden koud, en de eerste laagjes ijs komen op het water. Gelukkig zijn deze door het mooie zonnetje gauw weer verdwenen. Met een graad of 6 is het overdag nog niet winterskoud, maar de wind is zeker wel fris!

Maar de winter neemt ook wat andere voor en nadelen met zich mee, op vis gebied dan! Eerst het nadeel dan maar? Je zal goed opzoek moeten naar snoek, want je merkt gewoon dat ze wat minder actief zijn, of in ieder geval hun energie besparen voor een lekkere hap en niet alles pakken wat ze tegen komen. Hierdoor heb ik de laatste tijd al aardig wat uren gevist, maar niet heel veel gevangen!

Het voordeel? De vis die je vangt is dan vaak wel een stuk dikker en vetter! Dat valt te zien aan me laatste paar vangsten, maar ook vandaag werd dat weer eens duidelijk!

Vandaag zou ik weer met Tom gaan vissen. Rond half 2 was ik bij hem en rond 2 uur stonden we op de eerste stek. Een prachtige plek. Hier moest gewoon vis zitten. Een mooie duiker onder de weg door, grote riet kanten, maar de snoek had geen zin. Wij konden ze in ieder geval niet overhalen!

Dus gauw weer naar een volgende stek. Deze was Tom bij toeval en keer tegen gekomen, en eenmaal daar aangekomen zag het er inderdaad prachtig uit! Na een paar minuten is het voor mij raak! Na een worp voorbij het midden tik ik de Strike Pro Big Bandit binnen. Halverwege de vijver klapt er wat op en voelt het als een goede vis! Maar met het strak houden van de hengel voel ik alleen nog maar gewicht, het beweegt niet of wat dan ook. Zat ik dan toch fout? Troep? Maar nee! Het gaat weer zwemmen gelukkig! Dus toch beet in ieder geval. Inmiddels staat Tom erbij als we de eerste glimp te zien krijgen van de vis, wauw! Wat een dikkerd! Vandaar dat ik even dacht dat het geen vis was, deze vis gooide namelijk zijn gewicht in de strijd!

Eenmaal bij de kant schep ik de vis snel want hij zit heel lichtjes gehaakt, en gelukkig heb ik de vis in het schepnet als de haak er ook direct uitvalt!

Wauw wat een vis! Wat verschrikkelijk dik! Ik haal de Big Bandit even uit het schepnet en laat de snoek uit het net glijden. Snel maken we een foto van de bovenkant, zodat je het goed kan zien, deze vis heeft al aardig wat witvisjes naar binnen gewerkt!


Daarna even meten, en blijkt de vis ook niet extreem groot te zijn, 80 centimeters. Prachtig formaatje, maar zeker met zo een dikke pens erbij!



Echt een super vis!

Gelijk worden we een stuk enthousiaster. Zouden we dan toch een mooie plek hebben gevonden om een paar mooie snoeken te vangen?
Maar helaas. Ik kan hier nog hele verhalen schrijven over de 2 uur die we hierna nog bezig zijn geweest, maar het was helemaal niks meer.
Zal het dan gewoon een gelukstreffer zijn geweest? Wat het ook geweest is, het is een super mooie vis, op een mooie dag! Complimenten aan Tom voor de mooie foto's!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews