Nieuw schepnet

Na het kapot gaan van mijn vorige schepnet, was ik echt toe aan wat nieuws. Ik had een prachtig mooi schepnet gevonden op internet, dus direct besteld!
Helaas was het net niet meer leverbaar en kreeg ik (zonder overleg) een andere toegestuurd. Samen met het email contact wat ik had gehad over de betaling, was ik niet helemaal tevreden, dus ben ik persoonlijk maar naar de winkel gegaan.
Hier werd ik gelukkig direct begrepen en werd er excuses aangeboden. Samen hebben we naar een paar schepnetten staan kijken en daar kwam de Rozemeijer Street Fishing net uit als de winnaar welke ik zo mee mocht nemen. Een mooi rubber schepnet die makkelijk opvouwbaar is en ook nog is uit te schuiven tot 1,60 meter. Super service, ondanks dat ik er wat moeite voor heb moeten doen.


Al met al, had ik dit net toch echt nodig voor het weekend, want ik zou dit keer een keer bij Mike gaan vissen! Die had in de zomer een sluis ontdekt waar hij ook ze PR baars had gevangen. We hadden beiden ook weer zin om is even lekker te verticalen! Ik had de plek even van alle hoeken bekeken via google earth en zag dat er ook nog mooi jerkbait water om heen lag. Dus de jerkbait hengel ging ook nog even mee!

Het werd wel een stormachtig dagje! Met een windkracht 7 was het niet bepaald windstil, maar gelukkig stond de wind gunstig bij de sluis, waardoor we daar aardig uit het windje konden staan. Ook werden we nog getrakteerd op wat regen en hagel, maar dat was allemaal wel uit te houden aangezien het korte buitjes waren. Wel was de wind erg fris! Maar we waren er goed op gekleed!

We probeerde het dus zoals gezegd eerst met de verticaal hengel bij de sluis. We hadden afgesproken om in ieder geval een vis te vangen waar we het schepnet voor nodig zouden hebben, zodat we deze even konden testen. Maar het leek wel uitgestorven. Zulk mooi water. Hier moest wel wat zitten, maar het wou vandaag echt niet. Uiteindelijk terug gegaan naar de auto, om die even te verplaatsen, en om de jerkbait hengel te halen om wat andere stekken te proberen. Maar het was nergens wat.

Uiteindelijk vangt Mike dan nog een baarsje bij de sluis, maar met een cm of 18 maar weer gauw terug gegooid.

Als we dan op een plek aankomen onder een brug bij een snelweg, is er eindelijk actie. In een klein haventje klapt er een mooie vis op de shad van Mike. Wat een pracht gevecht op een vrij licht hengeltje, de vis blijft lang beneden en stiekem hopen we op een mooie snoekbaars.... Maar het is een prachtige snoek! Het nieuwe schepnet word erbij gepakt en gaat voor het eerst het water in. De vis van een mooie 77 centimeter past met gemak in het net van 70 centimeter breed, en 60 centimeter diep.

Eenmaal op de kant is de shad er snel uit en staat Mike daar dus te pronken met een mooie snoek van 77 centimeter! Zijn grootste sinds lange tijd weer, en zijn grootste van het seizoen!



Duidelijk te zien dat Mike er super blij mee is! Een prachtige vis, op een prachtig mooi licht hengeltje gevangen met verticalen! Wat wil je nog meer! Hij is je gegund Mike!

Hierna nog wat geprobeerd op een paar andere stekken maar het is niks meer! Helaas, maar we gaan zeker terugkomen, prachtige stekken, maar misschien beter voor in de zomer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews