De eerste van 2015

Ja, allereerst iedereen de beste wensen! Dat er maar een hoop gevangen mag worden dit jaar! En laten we niet vergeten dat er dit jaar ook best wel een paar PR's mogen gaan sneuvelen.

Maar daar moet natuurlijk eerst wel voor gevist worden! Na zo een drukke periode is het altijd lekker om er even tussenuit te gaan en gelukkig kon dat vandaag even een kleine anderhalf uur!

Ik besloot hier gewoon in het park wat te gaan vissen. Deze ochtend had ik daar ook nog een paar vissers gezien, maar aan de manier van vissen en spullen zag ik dat ik me niet heel veel zorgen hoefde te maken dat deze een vis zouden vangen. Dit water is geen dressuur water, maar voor de simpele plugjes is het wel degelijk lastiger!

Met dat ik naar de waterkant ga staat er verderop ook nog iemand de vissen, die ik even later aanspreek om te horen of hij nog wat gevangen had. Helemaal niks was zijn antwoord.

Ik heb de Hellhound er aan gehangen. Dennis heeft er al zoveel mee gevangen, en ik raadde hem aan iedereen aan, alleen zelf er 1 kopen, ho maar! Dus na de aanschaf van 2 Hellhounds, was het tijd om er wat mee te vangen!

Na een 3 kwartier vissen heb ik de eerste aanbeet voor de kant! Een snoekje van een cm of 40 duikt er op, maar door ze wilde gespartel valt hij er direct vanaf! Helaas! Verder vissend krijg ik op het midden van de vijver een snelle felle aanbeet, waarbij ik niet eens de tijd krijg om aan te slaan! Jammer!
Eenmaal aan de overkant van het riet weer tot 2 keer toe een misser. Jammer, maar het lijkt me niet mee te zitten! Inmiddels weet ik de stekken waar de snoek zich een beetje schuilhoud wel te vinden. Zo ook bij de volgende plek die ik aan doe. Dit plekje heeft een heel klein inhammetje. De kant staat vol me riet, en op de plek waar het inhammetje begint op de hoek, ligt heel vaak snoek. Ook vandaag weer!

Ik werp de plek een stukje voorbij. Als ik bij de hoek aan kom met me jerkbait, las ik even iets langere pauzes in. Als ik me jerkbait dan plotseling overdwars zie gaan en weg zie zwemmen sla ik aan en is de eerste vis van 2015 een feit! Lekker gevoel altijd weer!


Een mooie snoek van 68 cm heeft zich vergist in de Hellhound! De eerste vis op deze plug gevangen (al zat aanbeten op gehad) en de eerste vis van 2015!
Hierna probeer ik nog een paar stekken, maar meer dan alleen wat planten van de bodem is het niet. Het begin is er in ieder geval, op naar de volgende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews