Mike van de 0 af, eindelijk!

Het is alweer lang geleden dat ik een verhaaltje neer heb gezet. Maar we hebben niet stil gezeten. Dennis gaat al erg hard met ze aantallen, en ik heb nadat ik me nieuwe jerkbait hengel heb, geen vis meer gevangen. Genoeg missers en lossers, maar er bleef niks hangen voor mij.

Vandaag was dan eindelijk de dag daar. Mike moest en zou is een keer van die 0 af moeten komen. Ik heb laatst dezelfde hengel gekocht als die hij heeft. Hij heeft er alleen nog niks mee gevangen, en ik dus ook niet. Ik had samen met Dennis afgesproken om bij hem in de buurt te gaan vissen, en Mike kwam gezellig mee. Ook zou de zwager van Dennis mee komen.

Dennis ging al om 11 uur naar de waterkant, en Mike en ik volgde hem om 12 uur. Toen we aankwamen had het zoontje van Dennis al een mooie snoek van 67 centimeter gevangen! Hoe leuk is dat!

Niet veel later was het dan ook al weer voor Dennis raak.

Een leuk snoekje van 62 centimeter had zijn Hellhound te pakken.


De hellhound is de plug waar Dennis er nu al 11 snoeken mee heeft gevangen. Een super plug dus! De plug glijd heel lang door, maar gaat ook goed haaks om zodat hij lang in het zicht van de snoek blijft. En dat werkt blijkbaar.

Voor Mike en mij is het op deze stek niks. Ook de stekken hierna is het weinig tot geen actie. Terwijl Dennis de week hiervoor achter elkaar snoeken ving. Hoe snel kan zoiets veranderen? Dus we besluiten weer naar de polder te verhuizen. Hopend dat we er nu wel is wat gaan vangen.
En na een paar meters lopen richting de molen van de polder, is het wéér raak voor.... Juist, Dennis! 


Inmiddels weet ik al niet eens meer of we deze gemeten hebben, want er gaan er tegenwoordig een hoop terug zonder te meten. Op de foto zie je in de verte al de molen staan. Daar had ik laatst een hele mooie 80/90'er aan de haak die ik toen helaas loste. Gauw ging de zwager van Dennis richting die kant, en niet veel later volgde Mike ook. Inmiddels staat er ook een aardig windje! Dennis en ik stonden nog wat te werpen in de sloot er voor, als we ineens een schreeuw van Mike horen. 

Hij heeft eindelijk beet! Hij had de Big Bandit van strike pro er aan gehangen. Ook deze plug glijd lang door, dus moest wel werken! En dat deed hij dus ook! Een mooie snoek van 68 centimeter had zich vergist in zijn plug. Eindelijk. Nadat hij ze jerkbait hengel heeft gekocht, heeft hij er eindelijk 1 op de kant! Helaas wel verschrikkelijk naar gehaakt. Na wat gepiel krijg ik het voor elkaar om 1 haak door te knippen. Mike is zeker 2-3 minuten bezig met het weg laten zwemmen van de snoek, als hij dan ook uiteindelijk gaat. Gelukkig.


Hier komt de wind dan wel weer goed van pas, het net kan hierdoor lekker snel drogen!


Dan komen we in een slootje achter de molen, in het polder gebied. Hier zien we overal vis springen, zulke grote groepen springende vis had ik nog nooit gezien, maar de snoek wou maar niet bijten.
Net als we weg willen gaan werp ik nog even onder de brug waar we overheen gelopen waren, en dan is het ook eindelijk raak voor mij! Na een leuke dril kan ik de snoek makkelijk de kant op krijgen en onthaken. Gauw een foto en weer terug! 56 centimeters!


Eindelijk weer is vis, al is het niet groot.

We besluiten nog even naar een andere polder stek te gaan. We verwachten dat door de wind daar de molen wel zou draaien, maar helaas. De molen draait niet, maar het water is zo troebel dat het niet lang geleden is dat hij gedraaid heeft. Dennis staat dan ook na een paar minuten al met een krom hengeltje!

Helaas lelijk gehaakt, aan de onderkant van ze kop. Maar Dennis onthaakt de vis snel, en na de foto zwemt de vis alweer gauw rond.


Maar ook op deze stek blijft het bij deze ene vis.

Dan doen we nog 1 stek aan. Hier heb ik wel vaker actie gezien, en wel is wat gevangen ook, maar ik ga er niet vaak heen. Waarom, geen idee.
Maar de laatste stek is geen verkeerde keuze. Al snel krijg ik een misser, en daarna nog 1 maal van dezelfde vis, maar deze blijft hierna weg. Als ik dan aan de overkant sta krijg ik ook daar nog een misser. Als Mike er dan ook langs gooit blijft hij wel bij hem hangen!


Wederom een kleine rakker. Snel mag deze weer zwemmen, en ik heb nog niet het schepnet schoongemaakt als Dennis alweer een volger en misser heb, en niet veel daarna een stuk verderop werpend er wel 1 pakt! Helaas is de foto wat mislukt, maar het is niet anders!


Ook deze mag weer gauw zwemmen, en dan is het weer helemaal over met de actie. We besluiten lekker naar huis te gaan, en te gaan genieten van een lekker broodje kroket! Daarna kijken we onder het genot van een Irish Coffee en daarna een lekker biertje, de film A Backyard In Nowhere, een gave vis film over het vliegvissen op snoek. Voor iedere snoekvisser een must om te zien!


Gave film, helaas duurt hij maar 50 min!
Na de film gaan Dennis en Mike weer naar huis. Dit gaan we zeker een keer overdoen, maar dan op een zaterdag avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews