Druk,Druk,Druk......

Ja het was zondag en Kevin en Tom gingen met de boot weg, en ik ging maar tot een uur of 12 vissen. Dus ik ging lekker vanaf de kant wat stekken af struinen. Zo had ik van Kevin een stek mee gekregen waar hij zoiets had van daar moet toch wel wat te vangen zijn. Dus ik ben daar eerst heen gereden. Eenmaal aangekomen en even te hebben rond gekeken had ik wel een paar plekjes waar ik rustig kon gaan werpen. En zo heb ik een klein uurtje gestaan met geen tikkie of actie te hebben gezien in het water, besloot ik naar de volgende stek te rijden. Die was niet ver van deze stek dus was er snel.

Eenmaal daar aangekomen zag ik tot mijn verbazing dat het helemaal vol lag met kroost. Dus dat ging m niet worden. Tijdens het terug lopen dacht ik van nou, dan ga ik het wel even in de Rijn proberen. Dat is waar ik me auto had geparkeerd. Dus ik begon daar met me Jerkbait te werpen.
Ik zag heel veel actie in het water, van witvis dat omhoog sprong en baarsjes die zo aan hun ontbijt waren begonnen. Maar ik had niet echt veel actie op mijn Buster gevoeld. Ik was nog even langs de kanten gaan lopen om te kijken of er voor de kant nog een snoek lag te wachten, maar tevergeefs. Dus ik weer terug waar ik was begonnen met werpen. En hey: wat zag ik daar,  hele grote kolken in het water......Werpen dacht ik, en bij de eerste worp klapte er iets op me Buster wat mij al het gevoel gaf van deze is niet klein. En nee hoor bij het tevoorschijn komen zag ik dat het om een Snoek ging.
Even uitdrillen en scheppen maar, een 101cm Snoek kon ik rustig landen. En een hardloper die toevallig langs liep kon een prachtige foto maken.


Wat een mooie dame.

Daarna ben ik even verder langs de kanten gaan werpen. En nog geen 50 meter verder. Voor de kant was het weer raak. Deze keer zou het wel eens haar zoontje geweest kunnen zijn want deze kwam maar tot 54cm.


En zo was deze stek toch een goed idee om even te gaan proberen. Daarna ben ik weer naar een andere stek gegaan waar ik nog niet geweest was en het eens wou gaan proberen.
En eenmaal daar aangekomen was het een plaatje, weinig tot geen wind en mooie uitzicht van het boerenland en een prachtige vaart waar naar mijn idee zeker wel Snoeken zitten.

Daar kwam ik al snel achter want na een paar minuten zag ik al een misser, altijd jammer maar leuk om te zien. Niet veel later was het wel raak, een andere Snoek had zijn bril wel op die ochtend.
Klein maar fijn, en echt een poldersnoek zo te zien aan zijn kleur.


 En dat was een goed begin van deze stek. En zo was ik langs de kant lekker aan het werpen waarop ik de ene misser en losser voor me kiezen krijg, waarop ik dacht, dit is een goud stekkie. Maar niet veel later was het dan wel weer raak, een 63cm snoekje kon ik rustig in het gras landen.


Even verder wierp ik een keer vlak onder een boom waarop ik wel een behoorlijke klap voelde op me hengel. Dat voelde als een redelijk grote Snoek maar helaas moest ik deze lossen. Jammer.
Een meter of 10 verder zag ik een steiger waar ik even op kon staan. En zoals ik al eerder zei over missers en lossers was het dit keer weer een misser die zijn bril niet op had, en toen die de 2x miste haalde ik me Buster rustig naar de kant, toen er onder de steiger waarop ik stond een kleine Snoek vandaan dook. Bam hangen, maar helaas moest ik deze ook lossen.
Zo had ik nog 1 stek waar ik toch nog even wou proberen.

Zo stond ik daar een paar tellen te werpen toen er weer een snoek op dook. En deze bleef wel hangen. Alleen was hij een klein beetje gehavend dus snel een foto en zwemmen.


Nou dat was nummer 5 al van de dag. Heb nog even staan werpen langs de kanten en had nog wel een misser die bijna de kant al op dook maar verder geen actie meer gezien. Ik kan wel zeggen dat het een goede dag was. Ik had het er druk mee, en dat is leuk vissen, al zeg ik het zelf.

1 opmerking:

Totaal aantal pageviews