Vissen met Tom

In het vorige blog had ik al verteld, als het weer mee zat, dat ik zondag 5 oktober met Tom zou gaan vissen. En gelukkig, het werd mooi weer! Eindelijk, na lang plannen kon ik Tom een keer meenemen!
Dennis ging ook vissen, alleen kon hij maar tot 12 uur, dus hij ging vanaf de kant!

Na een flinke regenbui op zaterdag avond was het flink afgekoeld en zou het maar een graad of 10 zijn 's ochtends. Dus dikke jassen gingen mee!

Kwart over 6 werd ik gebeld of ik wel wakker was, en half 7 werd ik ook nog een keer gebeld door Tom omdat hij al beneden klaar stond! De boot moest alleen nog wel even gevuld worden met alle spullen, dus om 7 uur werd de boot er in getrailerd en om half 8 waren we dan eindelijk aan het vissen!

We hadden dit keer voor de trailer plek in Leiderdorp gekozen. Prachtige plek en het traileren verliep gemakkelijk. We voeren al heel wat mooi water af, maar de vis liet het toch echt af weten. Op een gegeven moment voeren we een mooi stuk water op waar overal om ons heen vis sprong. De fish finder kon het niet bij houden zoveel witvis dat er was. Het hele beeld stond bijna vol van de vis. Hier moest gewoon wel snoek te vangen zijn!

De elektro motor ging aan, en we begonnen met werpen naar de kant. Maar het word daar zo snel diep, dat we toch maar besloten te gaan verticalen! Maar ook dit levert niks op tot we bij de brug pijlers aan komen. Hier haak een klein snoekbaarsje die helaas al vlak bij de boot lost. Daar ging de eerste vis! Maar het was in ieder geval een visje!

We verticalen de brug nog uit maar op een paar aanbeten na is het niks. We varen weer verder naar de volgende brug waar we nog steeds overal vis zien op de fish finder, hoe kan het dat we hier nou geen vis vangen? Gauw weer verder vissen, maar hier kom ik nog wel een keer terug!
Verderop krijgen we nog ruzie met een stel ******* die met op afstand bestuurbare zeilbootjes de hele vaart in beslag nemen.

Eenmaal bij de volgende brug ging de elektro motor weer aan, en de shadjes overboord. Hier gaat het vervolgens nog eens compleet mis als ik mijn jerkbait hengel klem vaar tussen de kant en de boot, waardoor de top afbreekt. Daar gaat me trol hengel! Zwaar balend vis ik maar verder, het is niet anders en je kan er toch niks meer aan veranderen. Na een paar mooie harde aanbeten, vang ik dan eindelijk me eerste snoekbaars met verticalen vanuit de boot! Dé reden waarom ik deze hengel had gekocht!


Met 38 cm geen hele grote, maar toch leuk! Al is het aan me gezicht nog te zien dat ik niet echt vrolijk was vanwege me hengel.

Inmiddels stromen de foto's van Dennis binnen

We vissen de hele brug uit, alleen vangen we niks meer. Verderop zien we dat er een vloek rust op deze plek, als er een paar collega vissers de boot naar de kant varen zodat de beste man even zijn blaas kan legen. Ook wij doen dit even, maar als de man terug in de boot stapt, trapt hij de hengel van zijn maat in 2en. Stiekem moest ik wel even lachen, maar ik snapte ook gelijk hoe hij zich voelde.

We slepen weer naar een volgende stek. Hier wil ik nog even wat werpen met jerkbaits, maar ja, de hengel is stuk, dus dan maar met de Abu Garcia McMio aan de gewone werp hengel! Als we dan bijna klaar zijn werp ik nog even richting een brug. Hier zie ik ineens vlak bij de boot dat er een beste snoek achteraan zit, ook Tom ziet hem. De snoek zwemt erg rustig achter het aas aan, en als ze dan wil toehappen is deze nog mis ook! Grrr, het zal me niet gebeuren dat ik deze vis dan ook nog is niet ga vangen?
Ik blijf nog wat klote bij de boot met het kunstaas, als de snoek weer te voorschijn komt. De snoek zwemt helemaal tot me aas, en blijft er stil achter liggen, om deze vervolgens op te zuigen als een stofzuiger. Even heeft de snoek niet door dat ze gehaakt is maar gaat dan toch even een paar keer goed er vandoor. Aangezien het bij een brug is naar een wandel eilandje, is het druk geworden met toeschouwers. Tom heeft snel alle spullen klaar gelegd, en de snoek word geschept! Yeah! De bonus vis van de dag, dat kan niet anders! Naast de boot onthaken we de vis, en in de boot is het een kwestie van het schepnet weg schuiven, meten, en foto's maken!


99 centimeters, net geen meter weer! Maar wat een vis! Voor Tom de grootste die hij in het echt heeft gezien. Na wat vragen van het plubiek ('Is dat een karper?') gaat de vis weer lekker zwemmen!

We gaan slepend verder waar het niet heel lang duurt voor Tom om beet te hebben. Op een diepte van 2 meter krijgt hij een flinke aanbeet! Gelukkig! Hij had hem dik verdiend! Een mooi snoekje van 64 centimeter komt boven en scheppen hem zo de boot in!


We proberen het hierna nog lang, tot het half 4 is, en we een redelijk stuk varen van de trailer helling zijn. Dus besluiten we maar terug te varen.

Het was een mooie maar taaie dag voor ons. Ik denk dat we bijna het maximale eruit hebben gehaald van wat we konden. Op een paar aanbeten na die echt verzilverd hadden moeten worden! Volgende keer beter, Tom had het in ieder geval naar zijn zin gehad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews