Mooi weer = druk water!

Na lang plannen was Tom eindelijk een weekend vrij om weer eens mee te gaan vissen, en dan vooral het eindelijk eens vissen met de boot! Hij netjes een vispas gekocht, zoals het hoort!
Dus ik snel de avond hiervoor snel wat visjes vangen, maar ik moest er dit keer wel 2 keer zoveel vangen, aangezien ik als enige de visjes moest vangen. Maar gelukkig werkte de visjes aardig mee en had ik een emmertje vol!


Gelukkig aardig gelukt. Er waren er genoeg om lekker bezig te zijn met vissen zonder zorgen te maken om te kort aan visjes.
De volgende ochtend wou Tom om half 6 afspreken, dus rond kwart voor 7 lag de boot in het water en konden we hem vol laden en lagen we kwart over 7 verankerd om de plek. Na alle hengels klaar te hebben gemaakt kwam het uitleggen, wat gelukkig bij het doodazen niet al te moeilijk is! Gewoon uitgooien en af en te een stukje binnen halen tot je wat voelt. Dus het wachten kon beginnen.

Uiteraard legde ik hem uit dat het heel lang kan duren voordat er wat gebeurd en dat je soms voor niks zit op een dag! Maar dat het ook snel kan gaan uiteraard! En rond half 8 zegt Tom ineens 'je lijn loopt'. Nou ken ik Tom al langer dan vandaag en ik denk die maakt een geintje. Dan zegt hij nog maar een keer 'je lijn loopt' en ik denk joh, je we zitten net, heb het net uitgelegd, het zal wel! Maar nadat hij het voor de 3e en misschien wel 4e keer zegt dat me lijn loopt, kijk ik toch maar en verdomd, de lijn loopt als een idioot af! Ik besluit niet lang te wachten om te kijken of ze snel of langzaam slikken deze dag!
Helaas sla ik aan en voel ik direct de spanning van de lijn af. Ik heb het idee dat ik de vis uit de bek heb geslagen, maar helaas is de lijn helemaal boven de wartel kapot gegaan! Helaas dus!

Maar na een half uurtje met het nieuwe onderlijntje en visje eraan gaat weer op diezelfde plek de lijn lopen! Dit keer gaat hij weer zo snel. Ik besluit niet te lang meer te wachten, als ik de gouden kleur van de spoel zie. Zodra ik aansla voel ik flinke spanning en gaat de hengel goed rond! Na nog een keer goed aanslaan, haal ik hem een paar slagen binnen om daarna te voelen wat er aan zit. Ik hou de hengel stil en voel het wel bekende gebeuk van de snoekbaars! Het voelt goed en hij is een eind weg! Dit kan nog eens leuk worden! En inderdaad, de hele tijd heb ik het idee dat ik met een flinke snoekbaars aan het knokken ben en als hij dan bij de boot is blijkt het geen hele grote maar een gewoon mooi maatje! 62 cm!


Gelijk heb ik het idee na deze 2 runs dat het nog wel is mooi kan gaan worden vandaag! Maar dan blijft het helaas toch wel erg stil!


Tom geniet in ieder geval! Rond een uur of 10 gaan we maar naar een andere plek. En als we naar die andere plek varen gaan we ondertussen even trollen. Tijdens het trollen naar die plek zien we in de verte een hoop zeilboten om en op die plek. Dat gaat hem dus niet worden. We gaan dan maar even een andere mooi stukje trollen maar op 1 baars na van een cm of 25 die vlak bij de boot er af valt, is het niks, hoewel de fishfinder prachtige beelden aan gaf van onderwater planten met kleine aas visjes er tussen, maar helaas.

Dan nog maar even doodazen. We gaan liggen op de plek waar ik vorige keer de eerste van de dag ving, maar het weer werd zo mooi dat het op het water ook te druk werd. We gaan nog even terug naar de ochtend plek om te genieten van het weer en van een soepje maar dan word het zo druk met boten dat ze bijna over je lijn heen varen. Mensen kijken gewoon niet goed en het word echt vervelend en je gaat je er aan ergeren. Dan zit je niet meer te genieten van het vissen. We hebben er in ieder geval van genoten ondanks dat er maar 1 vis was gevangen. Had graag gehad dat Tom nog wat had gevangen, maar helaas! Dus rond een uur of 3 komen we weer bij de trailer plek en gaan we lekker alles opruimen en na praten, om thuis nog even op het balkon te genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews