Heet vakantie weer!

Ja hoor, het is weer vakantie. Eindelijk! Lang naar uitgekeken uiteraard, lekker vissen! Want daar heb je dan de tijd voor. Maar dan word je weer even met je neus op de feiten gedrukt als het eindelijk zomerweer is in Nederland. Jawel, 30 graden of hoger! Geen visweer dus. Alleen vissen in de ochtend dan maar? Dus gister even contact gehad met een nieuwe vis collega, Dennis, dat ik in de ochtend ging vissen.

Hij is ook net begonnen met vissen op de roofvis, maar is wel bekend met het werpend vissen. Hij had vroeger al wel wat baarsjes gevangen, maar nooit een snoek of snoekbaars. Dus het zou leuk zijn als hij deze dan even zou vangen vandaag!

Dus lekker vroeg om 6 uur afgesproken, om om half 7 al op de eerste plek te staan. Hier zijn we maar kort geweest want er waren toch meer lelies dan ik dacht. Dan maar naar de plek waar ik tijdens zomer avonden altijd veel plezier aan beleef! Grote kans dat het hier 's ochtends ook gewoon goed te vangen moest zijn!

Ik hing de oude vertrouwde Pike Fighter Jr. eraan en met de 2e worp was het dan ook gelijk raak. Mooi in de voorkant gehaakt kon de snoek makkelijk en zonder al te lange dril geland worden. Snel onthaken en meten. Eindelijk weer vis!


65 cm lang en in prachtige gezondheid! Hij zwom ook gelijk weer de diepte in en had geen hulp nodig.

Een goed begin, wat niet veel later nog beter werd. Ik zag verderop een plekje waar wat gejaagd werd. Ik riep Dennis erbij dat hij het daar moest proberen. Maar met z'n blinker kreeg hij niks voor elkaar. Ik was er van overtuigd dat er 1 moest liggen dus wierp ik een paar keer met de Pike Fighter en ja hoor, weer raak! Zo gaat het nog leuk worden! Deze deed iets drukker en was wat lastiger te landen maar het was gelukt. Na het meten en onthaken ook weer gauw terug gezet. 62 cm was deze vis!


Zo kregen we er wel wat meer vertrouwen in. Maar na dit stuk uitgevist te hebben zonder wat te vangen, toch maar naar een andere plek. Hier had ik ook wel verwacht dat we een snoekje zouden vangen, maar helaas. We vingen wel eindelijk weer is wat leuke baarsjes! Ook op de andere stekken die we probeerde waren de baarsjes toch wel erg aanwezig waardoor ik toch telkens naar de baars plugjes greep.

Op de laatste stek nog even geverticaald, waar ik een grote fout maak door niet aan te slaan. Ik laat een paar keer de shad op en neer zakken en ineens merk ik dus dat de shad een heel stuk minder ver zinkt dan normaal, ik draai de lijn weer wat omhoog, voel weerstand en gefriemel en vergeet dus aan te slaan!
Na dit voorval vissen we nog even door en om 12 uur zijn we weer thuis, want wat is die zon heet!

Wel weer 2 snoekjes en baarsjes gevangen en Dennis ook nog wat baarsjes! Mooi dagje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews