Verbaasinwekkend sterk.

Heerlijk, eindelijk eens warm weer in de vakantie! Lekker vroeg in de ochtend op me slippertjes langs de kant staan tot een uurtje of 12, niks mis mee! Dinsdag ochtend al met Dennis wezen vissen en gister en vandaag kon ik ook nog even lekker in de ochtend even vissen!

Gister een hoop baarsjes gevangen op een plek die ik al wat langer wou proberen. Ook hier had ik nog 3 maal dezelfde snoek beet!

De snoek hapte al snel toe toen ik er net stond, maar helaas haakte ik hem niet goed. Wel kon ik een flinke beschadiging aan z'n zijkant zien. Toen maar even verderop gestaan om wat baarsjes te vangen, waarna ik weer terug keerde naar de plek waar ik de snoek beet had.
Wederom klapte hij op me plugje! Maar gelijk was hij weer los! Helaas, wel was die beschadiging die ik de eerste keer zag weer goed te zien. Ik dacht gelijk aan 3 maal scheepsrecht, dus ik probeerde nog een ander plekje om later terug te komen.
Weer op de plek aangekomen duurde het dit keer ook niet lang tot hij tot de aanval over ging! Hongerig visje dus! Nou bleef hij wel wat langer hangen, maar toen eenmaal het schepnet in beeld kwam ging ze bek open, gaf een klap, en verdween weer in de diepte! Daar stond ik dan, voor de 3e keer verslagen door de snoek. Ik gaf me gewonnen en ging maar naar huis.

Want vandaag was weer een nieuwe dag met nieuwe kansen! Eerst maar de stek geprobeerd waar ik dinsdag ochtend 2 snoekjes had, maar helaas. Nog geeneens een baarsje! Man dat zou een taai dagje worden. Dan maar naar de plek waar ik dus woensdag zat baarsjes had gevangen!
Maar toen ik die daar zelfs niet ving, had ik weinig hoop meer. Maar ja, thuis op het balkon zitten niksen was ook niks. Dus toch maar verder lopen. Langs de kant van een groot kanaal. Hier zouden de snoeken toch tegen de kant aan moeten liggen?

Met elke meter dat ik liep verbaasde het me meer en meer dat ik niks ving. Zouden ze dan toch hun kaken stijf op elkaar houden deze dag? Ineens knalt er wat naar me plug als ik vlak bij de kant kom! Maar echt gigantisch mis. Als dit een echte aanval was, was deze wel erg slecht. Of zal het een agressie aanval zijn geweest, omdat ik al zo vaak langs was geweest met de plug? Een soort waarschuwing?
Maar een 2e aanval kon ik er niet uit krijgen. Helaas, maar ik besloot nog even verder te lopen. Ik had maar even een punt bepaald tot waar ik zou lopen, want anders zou het een erg lange dag worden.

Nog een goeie 200 meter te gaan, en nog steeds niks. Nog 100 meter te gaan tot ik zou terug lopen, en dan ineens klapt er toch uit de kant een snoek op de Pike Fighter jr! Het voelt als een grote vis! In ieder geval geen vis die direct naar boven komt en druk gaat lopen doen! Hij blijft maar weg duiken, het voelt goed aan, en stiekem ga je hopen dat het misschien wel is een PR zou kunnen zijn, of in ieder geval een dikke vis!
Als hij dan nog een paar keer goed door de slip heen trekt, komt hij langzaam aan naar boven. Enigszins verbaasd kijk ik naar een dikke 70er die boven komt. En dan al zo sterk! Dit moet later een monster vis worden als hij nu al zo sterk is!
Ondertussen heb ik toeschouwers, een mooi moment om de vis te scheppen en even te vragen of ze een foto willen schieten. Maar de snoek heeft echt nog geen zin en duikt nog meerdere keren de diepte in. Me hengel trekt helemaal rond en de slip doet goed ze werk. Als hij dan bij de kant komt pak ik snel het net en schep de vis. De snoek probeerd nog het net uit te zwemmen maar 1 van de haken van het kunstaas komt in het net vast en houd hem tegen. Met onthaken gaat het allemaal goed, de weerhaakloze haken vallen er zo uit, maar dan voelt de vis de vrijheid en heb ik moeite met hem/haar in de kieuwgreep te houden als deze helemaal los gaat. Man wat is deze vis sterk! Hij/zij voelt echt als 1 bonk spier, al is het niet goed op de foto te zien! De man schiet een paar foto's en helpt even met meten, 78 cm!



Na de vis even geholpen te hebben met weg zwemmen verdwijnt hij weer in de diepte. Ik bedank de man en ga even de foto's bekijken. Ik merk gelijk dat het toch wel erg warm aan worden is. Ik loop het laatste stukje even af om ook het net even goed te laten drogen, maar loop daarna toch maar terug. Het is goed geweest voor vandaag met deze pracht vangst!
Soms hoeft een vis niet groot te zijn om een goede indruk achter te laten. Deze zal ik niet snel vergeten, de dikke 70'er die vocht als een 90'er.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews