Met ze 4en

Na de vakantie in Duitsland, waar ik niet veel gevist heb, begon het gelijk weer te kriebelen toen we Nederland in reden. Ik moest gewoon gauw weer gaan vissen.

Sowieso komen Ruud en Maayke hier van het weekend weer logeren zodat Ruud en ik weer even lekker een zaterdagje kunnen gaan vissen! Maar dat duurde me nog te lang. Dus ik sprak voor deze woensdag avond af met Mike. Die had ik ook al een tijd niet gezien of gesproken dus dat zou weer gezellig worden!
Maar om het nog wat gezelliger te maken had ik ook Robert en Dennis uitgenodigd. Zo waren we met ze 4en, dus ook meer kans op vis!

Maar ook had ik vandaag maar alvast de boot opgehaald. Zo kan ik er nog wat laatste aanpassingen aan maken om te kijken of het lukt met de electro motor. Maar tijdens het voorbereiden van de boot kwam ik toch wel iets heel erg vreemds tegen in de boot!


Na dit eruit gejaagd te hebben kon ik verder gaan en kan ik hopelijk morgen de electro motor monteren! Ben benieuwd.

Maar deze avond stond in het teken van vissen. Mike was er om kwart voor 7 en at gezellig mee en om 10 over half 8 stonden we op de plek klaar om te vissen! Ik had gekozen voor een groot kanaal, vanwege het wat warme weer en de mooie zwoele avond. Ik merk dan dat er op zulk water langs de kanten veel activiteit is.
Maar dit was ook de stek waar ik me laatste snoek voor de vakantie ving! Dus het was wel een vrij nieuwe stek en wist niet of deze dus op zulke avonden ook goed was. Maar even later kwam daar gauw een antwoord op.

Na continu wat baars actie gezien te hebben langs de kant kreeg ik wel een beetje goede hoop, er werd dus volop gejaagd door baars in ieder geval. En niet veel later kreeg ik een keiharde beuk op me hengel! Wow! En wat bleek, een snoekje van een centimeter of 40 was in volle overgave op de Pike Fighter Jr geklapt! De klap voelde zwaarder dan dat het visje dus groot was. Maar het was wel even leuk!


Iet wat onder het gras, aangezien er net gemaaid was daar.

Dat was even leuk, en gauw gingen we verder. Op dat moment kwamen Dennis en Robert ook aanlopen en liepen gezellig mee. Daarna was het raak voor Mike. Die was van de Pike Fighter Jr overgestapt naar de Aruku Shad, omdat de kleur het niet leek te doen bij zijn Pike Fighter. Ik kreeg achter mijn Pike Fighter Jr Silver Redhead continu baarsjes erachter aan, terwijl hij met ze Orange Tiger kleur dat niet voor elkaar kreeg. Zijn Aruku Shad was wel Metallic Redhead, dus ging hij dat dus proberen, en niet zonder resultaat dus! Een mooi snoekje van een cm of 35 had zijn plugje goed te pakken! Onthaken duurde even wat langer, maar hij zwom daarna weer snel de diepte in!


Daarna kreeg Mike nog een mini baarsje aan zijn plug, en daarmee leek het er op dat de vis maar steeds kleiner werd die we vingen! Zeker toen ik ook een mini baarsje ving die nog kleiner was!
Bij Dennis en Robert bleef het helaas erg stil.

Na een tijdje zonder actie gezeten te hebben kwamen we op de plek waar ik die 78er gevangen had. Dit keer kreeg ik weer beet hier, maar dit keer geen dikke snoek, maar een klein snoekbaarsje van rond de 40 cm! Ik wou hem de kant op tillen maar hij begon toch in me hand nog even te spartelen waardoor hij terug in het water viel. Me lijn hing inmiddels slap, en ik zag zo de haak eruit vallen. Maar goed, aangeraakt is gevangen! Maar helaas geen foto!

Daarna nog even verder gelopen maar hier was het helemaal niks meer en werd het ook wel aardig donker. We besloten terug te lopen met de hengel in de hand, slepend langs de kant. Toen bijna op het einde er toch nog wat op me plugje klapte toen ik deze even stil hield. Een dikke baars had zich vergist in mijn kunstaas! Snel op de kant want dit kon wel is me PR zijn! Deze stond op 37 cm! Maar na veel meten kwamen we uit op 37,5. Maar ik werk niet met halve cm's! Dus me PR blijft staan op 37 helaas! Maar desalniettemin een mooie baars! Alleen helaas niet een al te beste foto, aangezien het al zo donker was.


Helaas bleef de teller voor Dennis en Robert op 0 staan. Al met al een mooie avond vissen. Op de baars na geen grote, maar wel aantallen, en dat is ook leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews