Het parkje

Afgelopen weekend was ik er al met Ruud door heen gelopen en hadden we veel snoek gezien. Maar toen wouden ze niet bijten. Het was ook middag en heet.
Nu was het avond en niet zo heet meer. Dus ik dacht, laat ik vanavond even gaan vissen aan de Rijn, maar toen ik langs het park reed, besloot ik er toch even langs te gaan. En dat was niet voor niks in ieder geval!

Ja, het was zeker niet voor niks. Wat Ruud en ik een hele middag geprobeerd hadden, had ik nu met een uurtje gedaan.
Ik ving 2 prachtige snoeken. Afgelopen weekend gebruikte we waarschijnlijk te groot kunstaas, en was het misschien te warm. Daarom koos ik nu voor de Izumi Shad Alive. Prachtige natuurlijke beweging zit er in dit kunstaas.
Dit was gelijk de goede keuze. Na nog geen 5 minuten vissen vang ik het eerste snoekje. Hier heb ik letterlijk een paar minuten mee gestoeid, het wou niet rustig worden! Iedere keer als hij voor de kant kwam liggen, dook hij weer de duiker in waar ik op stond. Zodra het hier weer uit was schoot het de andere kant op! Wat een leuk knok partijtje voor zo een snoekje van 57 cm!


Hierna nog een rondje gelopen, en er bleef nog 1 plekje over. Hier werp ik een paar keer, tot zich de volgende dus te voorschijn komt. Deze knalt volledig over de Izumi heen! Ik vrees al dat het vervelend word deze te onthaken!
Na een paar keer volledig uit het water te zijn gesprongen, heb ik de snoek toch maar wat eerder de kant op gehaald.
Zoals ik al dacht, rot gehaakt. Het duurt even voor ik alle 5(!) de haken er uit heb, en de snoek bloed ook flink vanwege een haak in de kieuwboog. Ze zien er niet kapot uit, dus ik hoop het beste!


Toch nog 68 cm! Mooi formaatje!

Dus Ruud, zo zien die snoekjes er hier dus uit!

Daarna toch nog even naar de Rijn geweest waar ik nog een baarsje van 24 cm vang,


Ook hier had ik nog kans om nog een snoekbaars te vangen, Maar deze bleef helaas alleen volgen.
Toch weer mooi anderhalf uur kunnen vissen, en kunnen vangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews