Van de 0 af!

Zo, nog even snel een verhaaltje bloggen. Het is al laat, maar ik neem toch maar even de moeite om dit te bloggen. Want het is voor dit jaar toch wel een mijlpaal.

Ik besloot weer is een avond te gaan vissen. De vangsten waren/zijn slecht dit jaar. Met dood azen wil het nog niet echt lukken. We zijn alweer tussen door een keer weg geweest, maar op een snoek die de lijn door beet na, gebeurde er vrij weinig.

Dus smste ik Dimitri of hij vanavond kans zag mee te gaan vissen. En dat kon gelukkig! We zouden wat nieuwe stekken proberen aangezien we op die oude ook niet veel vingen. Over deze stek had ik al wat verhalen gehoord over 30+ baarzen. Dus ik wou er graag gaan kijken!

Dus zo gezegd, zo gedaan. Om half 7 's avonds zaten we in de auto richting papenveer. Hier zou een sluis zitten waar dus grootte baarzen zwommen. Onderweg zouden we ook nog wel wat plekjes tegen komen.
Dat klopte zeer zeker. We kwamen aan op een plek waar 2 bruggen haaks op elkaar liggen en daar tegen over een klein sluisje. Een pracht plek. Zeker met het avond zonnetje er zo bij.

Maar daar bleef het ook bij. Welk hoekje we ook probeerde. Niks kwam los. Misschien was het de keuze van het kunstaas, misschien wouden ze gewoon niet. Maar omdat we nog meer plekken wouden bekijken besloten we verder te gaan. Maar eerst nog even bij dat kleine sluisje en niet voor niks, want Dimi ving de eerste vis van de avond. Een mooie baars van 25 cm.


Een mooi begin dachten we. Maar helaas vingen we hier niks meer erbij ondanks een paar volgertjes.
Op naar de volgende sluis. Daar aan gekomen was het net zo een mooie plek als de eerste, overal muurtjes en obstakels waar de baars, snoek of snoekbaars langs kan zitten. Groot open stuk voor de grotere.

Maar eigenlijk merkte we na een kwartiertje werpen al dat er weinig actie zou komen. Tot Dimitri beet kreeg. Een mooie snoek van 60-70 cm had zijn plug. Maar helaas hij zat niet goed genoeg gehaakt om te blijven hangen en met een klap was hij los. Na 2 keer de plug over de zelfde plek halen was het weer beet. Diezelfde snoek had er toch wel zin in. Alleen zin in eten, en niet weer die plug. Helaas loste hij dus weer.

Dus deze plek moesten we dus ook verlaten zonder wat te vangen.
Zou het dan weer niks worden? Zou ik weer naar huis gaan zonder wat te vangen. Ik moet toch van die 0 af kunnen komen. We besloten er een eind aan te breien op onze bekende plek. De plek waar 90% van de keren dat we er waren wel iets gebeurde. En zo ook dit keer. 

Ik werp snoeihard naar de overkant, zo ver als ik kan. Ik rem de lijn nog af en de plug valt precies voor de kant. Ik roep Dimi er nog bij om te laten zien waar die kwam en ondertussen haal ik binnen. Na 3 slagen met me molen, voel ik er iets aan zitten. Een plastic zak? Nee! Ik voelde iets tikken! Toch.....? Nee toch niks... Jawel! Jazeker! Er zit iets aan! Het voelt niet als baars in ieder geval. 
Heerlijk, het gevoel van beet hebben. Dit keer ook nog is een eind weg! Eindelijk weer is een gevecht! De vis duikt richting de bodem en geeft af en toe tikken. Dit voelt als snoekbaars. Maar dan blijft hij weer lang rustig en werkt alleen tegen door weg te zwemmen. Dan toch snoek? Nee! Weer die bekende snoekbaars tikken tussen door. Ik probeer hem met moeite van een paar palen af te houden, en dat lukt. Hij komt boven en direct daarna schept Dimi de vis de kant op!

Yes! VIS! Eindelijk van die 0 af! En nog een mooie vis ook!
Even meten en wat foto's! 57 cm. De vis gauw weer terug. Hij heeft er wat moeite mee en het duurt zeker 2 minuten voordat hij weg zwemt. Ik zeg nog tegen Dimi dat hij wat foto's moet maken als hij in het water ligt.
De snoekbaars zwemt eindelijk rustig naar de bodem. 

Snel de foto's bekijken........ Foto's? O nee he. Niet ver genoeg het knopje in gedrukt. 0 Foto's van deze vis. Maar goed, kan gebeuren! Dimitri heeft belooft te bevestigen dat ik hem gevangen had.

Daarna nog 10 minuten gevist en toen was het tijd. Een mooie afsluiter van een lekker avondje vissen!
Op naar meer vis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews