Het begrip 'Vis-caddie'

Iedere keer als ik ga vissen denk ik weer, het kan niet slechter dan de vorige keer, want toen vingen we niks. En hoe vervelend het ook is, de laatste tijd word er gewoon bar weinig gevangen. Het zorgt er voor dat de moed je een beetje in de schoenen zakt. Doe ik wat verkeerd? Gebruik ik niet de goeie pluggen? Verkeerde tactiek? Of is het gewoon een slecht vis-seizoen?

Hoe dan ook. Ik vang de laatste tijd dus niks, op de snoekbaars van vorige keer na. Zo ook afgelopen maandag avond. Ik had met Dimitri contact opgenomen om te gaan vissen maar helaas had hij geen tijd. Ook had ik Marco gesmst en die had gelukkig wel tijd. Onze 'vis-caddie' was dus weer van de partij!

En nu zul je je vast afvragen, nadat het al een paar keer voorbij is gekomen, wat/wie is nou toch die 'vis-caddie'?

Dat zal ik dan nu maar is gaan uitleggen. De 'vis-caddie' waar we over praten is altijd Marco. Vissen vind hij op zich wel leuk, alleen wil dat niet echt lukken. Maar daarin tegen vind hij het wel erg gezellig om er bij te zijn. Daarnaast kan hij, als wij aan het vissen zijn, zich een beetje bezig houden met iets wat hij wel kan en ook leuk vind, namelijk foto's maken.
Zo verschijnen er altijd weer wat leuke actie foto's als hij ze doorstuurt. Voor ons is dat dus ook extra leuk. Normaal maak je alleen foto's van de vis als je hem gevangen heb. Je bent dan veelste druk bezig om te bedenken 'laat ik is wat foto's maken'.
Maar omdat je dus iemand mee heb die het foto toestel vast houd, krijg je dus actie foto's van het drillen van de vis. Ook het uit het water halen en terug zetten worden niet gemist met fotograferen.

Dat maakt het dus niet alleen gezellig dat hij mee gaat maar ook super handig!
Ook is Marco niet de beroerdste om wat mee te sjouwen op weg naar de visplekken. Hier zal ik uiteraard ook geen nee tegen zeggen aangezien ik er zo 1 ben die altijd alles mee wil.

Al met al super handig zo iemand mee! Maar ga nou niet denken dat we hem gebruiken. Het is gewoon gezellig dat je er nog iemand bij heb lopen. Hij heeft het naar z'n zin, wij nog meer, dus 2 vliegen in 1 klap! En je merkt snel wanneer hij een keer niet mee is. Zo hadden we dus vorige keer het moment dat Dimi met mijn telefoon foto's moest maken en dat mislukte dus. Waarna we allebei zeiden, volgende keer gaat Marco weer mee!

Mocht je meer van Marco willen weten moet je even op zijn site kijken! > Klik Hier <
Tot zo ver het verhaal over Marco!

Nou dan hebben we uiteraard ook nog gevist maandag met weinig resultaat. Ik zal het kort houden met wat foto's.
Hebben weer hetzelfde stuk bevist als de keer hiervoor. Maar het was helemaal niks. Niks beet en hier een daar een baarsje dat volgde.
Bij de grote sluis kwamen er nog wat collega's kijken en mee vissen maar zelfs dat mocht niet baatten! Midden op het water kom ik ook nog eens vast te zitten. Heel langzaam komt het naar boven.


 Met een gebogen hengel als gevolg! Maar helaas. Het blijkt een emmer te zijn....


Niet veel later precies het zelfde, maar dan met een doek/kleed achtig iets.
Het werd dus weer is een 'laten-we-dan-maar-van-het-weer-genieten' avond.
Nog op de terug reis even bij het kleine sluisje geprobeerd waar ik dan toch nog een baarsje ving!


Maar toen was het echt klaar. Op naar huis.
Viel dus weer een beetje tegen. Maar zo zie je, dankzij de fotograaf toch nog wat leuke foto's er aan over gehouden!
Bedankt weer Marco en tot de volgende keer! De eerste week van mijn vakantie dus! Want dan ga ik vaak vissen als het weer mee zit.

1 opmerking:

Totaal aantal pageviews