Nieuwe stekken ontdekt!

Op werk praat je uiteraard ook wel eens over vissen. Ik heb het er iedere dag wel een keer over! Zo hoorde een collega en ik een verhaal van andere collega's over een bepaalde plek in Warmond. We besloten deze maar even te gaan bekijken. We hadden er veel zin in en besloten dus ook even 2 uurtjes te snipperen ervoor!

Dus om kwart over 2 klokte we uit en gingen richting de plek. Daar aangekomen was het inderdaad heel erg mooi. Ook het eiland wat aan de andere kant lag zag er goed uit maar die moet even wachten tot een volgende keer. We richte ons op de brug waar we verhalen over hadden gehoord.

Alleen gebeurde er vrij weinig op wat volgers van baarsjes na.
En zo sta ik op de brug wat te klote met dropshotten en zie ik dat er bij me collega een mooi snoekje achter zijn kunstaas aan zit. Het water was zo helder dat hij het zelf ook zag en door had. Maar wat hij ook probeerde, de snoek wou niet bijten!

Uiteraard valt dat weer tegen. Maar er zit dus wel vis! Dat geeft hoop. Toch blijft het hierbij.

Dus we gaan terug richting De Kaag. Daar hadden we een gemaal gezien wat aan stond. We proberen het even boven aan het gemaal. Maar er zit een hek en komen niet dichtbij genoeg. Dus we vangen helaas niks daar.
Dan breng ik nog even me collega terug en besluit nog even de andere kant van het gemaal te proberen.

Ik kijk er een beetje rond en zie hier en daar wel wat visjes springen. Er word dus gejaagt. Ik hang het kleinste blinkertje er aan begin met werpen. Ik bereik de juiste plekjes en dan heb ik eindelijk voor het eerst dit jaar echt beet. Een klein baarsje had zich vergist en eindelijk vang ik wat met mijn nieuwe hengel. Het is niet veel, maar het is iets!


Ik was in ieder geval blij dat ik niet voor niks terug was gegaan.
Als ik verder ga met werpen merk ik dat de blinker te licht is voor de stroming. Ik hang er een zwaardere aan en het heeft bijna gelijk effect. Ik heb weer 2 keer een baarsje beet maar deze weten zich voor de kant los te spartelen. Deze waren wel slagje groter dan mijn eerste baarsje!

Ik besluit nog zwaarder te gaan met een spinnerbait. Zo 1 met 2 spinners boven en daar onder een loodkop met wat rubber. Ik werp weer richting de overkant en de spinnerbait zinkt lekker snel. Ik haal hem een paar keer rustig binnen en voel de plantengroei onder water. Gelukkig glijd de spinnerbait er zo tussendoor zonder te veel troep te haken.

Dan ineens voel ik dat hij toch ergens aanvast zit maar het beweegt. Het voelt niet als baars en al snel heb ik door dat dit een snoek is. En hij voelt in ieder geval niet als een 40-50 cm snoekje! Dit is een leuke sport op het lichte hengeltje! De hengel waarmee ik vis is een dropshot hengel van 1.80 meter en een werpgewicht van 3-14 gram.
Terug naar de snoek. Langzaam komt hij aan het water oppervalkte. Het eerste wat ik denk is: "Waarom ben ik weer alleen!?!?" Hij wil richting het gemaal zwemmen maar komt niet ver en draait weer om. Ik zie nu pas hoe hij gehaakt zit. De haak zit niet echt door de lip. Ik probeer nog voorzichtig extra aan te slaan maar dat heeft geen nut. Ik besluit snel foto's te maken met me telefoon.

De eerste keer duikt hij snel onder water...


Daarna krijg ik hem wel aan het water oppervlakte...


En nog een keer... (iet wat wazig...)


Ik dacht nog 1 foto en dan zal ik hem langs de water kant proberen te onthaken. En als het zou lukken eventueel de kant op. Maar die foto was gelijk het laatste.


Deze snoek ontsprong de dans letterlijk. Ik gokte hem op de 65-70 cm! En ondanks dat hij voor de kant loste was ik super blij! Eindelijk wat actie op me hengeltje! Eindelijk vis na een lange tijd. Maar ik vind het alleen jammer dat de foto niet helemaal gelukt is.

Nog even 15 min geprobeerd maar daarna toch maar naar huis met een vrij goed gevoel!
Volgende keer echt 1 vangen zodat ik van die 0 af ben!

Gegroet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews