Dagje met de boot met Mike

Wat een zomer hebben we achter de rug. Één van de langste hittegolven ooit meegemaakt, meerdere dagen boven de 35 graden. Totaal niet die oer-hollandse zomer, wat overigens heerlijk is, maar niet voor de visserij! 

Er ging (voor mij in ieder geval) een 'slot' op de visserij in de zomer maanden. Ik leg me er steeds meer bij neer dat er in de zomer gewoon niet gevist moet worden. Enkel op bepaalde stekken waarvan ik weet dat het goed te doen is, maar zelfs niet met het weer van afgelopen zomer.

Dus ja, de hengels hebben even stof staan happen. Ook is het cliché dat je met een gezinsuitbreiding minder tijd heb ook zeker waar. Maar uiteraard moet er gewoon op een gegeven moment weer gevist worden. En het snoek-seizoen is nu toch echt begonnen....

Ik ging in de agenda even kijken wanneer ik een dagje weg kon gaan. Ook dan gelijk maar weer is een dagje weg met de boot. Ik kwam uit op 20 september. Nu nog even een vismaat die mee wilt en kan! Het duurde even tot ik die gevonden had, uit deze poging zijn wel 2 andere datums gekomen met de betreffende vismaten, dus dat was positief, maar uit eindelijk kon de altijd enthousiaste Mike deze dag wel mee vissen!

Het idee was om lekker met de boot te gaan trollen en mocht de wind echt rustig zijn, dan nog wat te werpen. Omdat het zondags was en omdat het hier gaat om Mike, de uitslaper, hadden we om 8 uur afgesproken. Spullen in de auto gegooid en snel richting de boot. Eenmaal bij de boot die gelukkig al in het water lag, was het spullen in laden, motor aantrekken en gaan....... en.. gaan... uhm...
Juist ja... Start problemen met de motor is nooit leuk, maar als je dan eindelijk weer een keer kan vissen is dit wel extra zuur.

De boot ligt bij de zus van me andere vismaat voor haar huis en die komt na een tijdje maar even kijken wat we aan het doen zijn. Gelukkig bied ze wat troost met een lekkere bak koffie. Uiteindelijk lukt het om de motor te starten en varen we om 9 uur weg richting de sluis. Eerst wilde ik dit trollend doen, maar nu maar even vol gas om even wat tijd in te halen.

Eenmaal op het grote water (half 10) kan het trollen beginnen. De hengels gaan uit, met planerboards erbij. Het weer is echt om te genieten. Wel wat fris, maar het zonnetje doet een mens echt goed. Het duurt ook niet heel lang voordat de eerste vis zich meld bij Mike. Aan zijn bulldawg vangt hij zijn eerste snoek trollend ooit! Prachtige vis die zich na een leuke dril netjes meld naast de boot. Even scheppen en in het water onthaken, fototje en gauw weer terug!

Excuses voor de scheve horizon foto! Normaal houd ik daar wel rekening mee!

Hengels gaan weer snel buiten de boot en we vissen snel weer door. Ik vis met de savage gear line thru roach en de Burbot. Mike nog met de Bulldawg en een Pike fighter jr. Ik had al gezegd dat ik had verwacht dat die Pike fighter voor de eerste vis zou zorgen, maar dat was niet waar. Hij zorgde voor de 2e vis! Wederom voor Mike!

Prachtige vis!

Ondertussen word het om ons heen wel drukker met visboten. Over de hele dag gezien tellen we uiteindelijk wel 12 verschillende visboten. Het grappige is dat als je wat vangt, je ineens visboten vlak langs je heen krijgt varen.

Ondertussen vervang ik de Burbot voor een grote Pike Fighter en de Roach vervang ik voor de Line Thru Trout!
En dan is het uiteindelijk ook voor mij raak op de Pike Fighter! Eindelijk, heerlijk gevoel. De dril is ook best stevig maar de vis ligt na een tijdje ook braaf naast de boot! 

Super blij met deze vis!! 

De hengels gaan snel weer buiten de boot maar nu blijft het, op een paar aanbeten na, erg stil. Rond 1 uur breien we er een einde aan en varen we richting de polder waar we nog even gaan trollen tot de aanleg plek van de boot. Hier weten we maar op 1 plek die we meerdere keren over varen een visje te haken. Maar even snel naast de boot los getikt, maar was wel leuke vangst!

Na deze vis, varen we in 1 rechte lijn naar de aanleg plek. We leggen de boot weer op z'n plek en ruimen alles weer op. Wat een heerlijke dag en wat is het toch heerlijk om met zo een boot te kunnen vissen. Even lekker na genieten van deze dag!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews