Actief avondje

Afgelopen vrijdag avond ben ik op stap geweest met mij buurman. Mijn buurman is een visfanaat, maar doet het eigenlijk te weinig. Wel vind hij van alles leuk. Zo ook het roofvissen. Maar het was al lang geleden dat hij dat gedaan had.

Toen ik hem hier over sprak zijn we er op uitgekomen dat we maar een avondje af moeten spreken om dit weer is te gaan doen. Hij vond het wel interessant hoe en waar ik viste!

Dus op vrijdagavond afgesproken, spullen gepakt en de wijksloten af gaan vissen. Het was voor hem al snel raak. Hij viste met een klassieke ondex spinner, en een leuk snoekje van een cm of 40 zag dat wel aan voor een mooi maaltje.

Eenmaal op de kant hoefde mijn buurman niet heel nodig de kieuwgreep te doen. Even een fototje toen ik de vis net onthaakt had en de vis mocht weer zwemmen!



Alle overige sloten die we bevissen, is het maar weinig actie, maar we hebben gelukkig genoeg gespreksstof. Hij is helemaal gefascineerd door het geen waar ik mee vis. Dan stelt hij zelf nog een sloot voor waar ik nog nooit gevist had van alle wijksloten die mijn dorp rijk is. En het is dan voor mij daar vrij snel raak!


Mooi snoekje! Maar hier blijft het dan verder bij! Super leuk en gezellig avondje, en allebei vis gevangen!

Ik dacht even dat dat het wel zou zijn voor dit weekend, maar gelukkig, zaterdag avond heb ik ook nog even de tijd om te gaan vissen.

Als het half 9 is pak ik snel mijn visspullen en haast me naar de waterkant. Alleen door het warme weer, begeef ik me dit keer weer naar mijn zomerstek. Hier is altijd wel een snoekje te vangen langs de kant van het wat grotere water/kanaal.

Vol goede moed begin ik. Ik loop langs de kant en sleep het aas mee. Een soort lopend trollen zeg maar. Maar het lijkt net zo taai te gaan worden als de vrijdagavond. Her en der komt er een baarsje achter me aasje aan maar verder gebeurd er niet veel. Als ik dan een heel stuk gelopen heb, moet ik weer terug lopen naar de auto. Vlak voor een sloep moet ik mijn aas er even uithalen. Er klapt vol een snoek op me aasje en die lanceert zichzelf hiermee zelfs uit het water. Helaas blijft deze niet hangen.

Ik werp het plekje nog uit maar de vis is verdwenen. Snel doorvissen. Halverwege blijft er dan een klein baarsje hangen de ik snel los tik. Als ik mijn weg vervolg kom ik verderop op een stuk waarbij mijn gevoel zegt dat ik toch even een 30 meter terug moet en het stuk opnieuw moet doen. Misschien had ik toch wat gevoeld... En ja hoor, daar is de eerste vis! Een mooie snoek van een cm of 60-65 meld zich en ligt niet veel later op de kant.


De vis heeft geen zin om op de foto te gaan, maar kan net deze foto schieten voordat de vis zo hard schud dat ik maar los laat. Zwemmen dan maar!
Vol moed ga ik weer verder. Ik hoop dan toch dat er nog een snoekje te vangen is ergens op het stuk naar de auto.
Maar nee hoor. Zelfs bij sommige hotspots die ik uitwerp is het helemaal niks.
Als ik dan bij de auto aankom, besluit ik toch maar door te lopen. Nog genoeg water af te vissen, en wat kan het kwaad. Als ik niks vang ben ik zo weer terug gelopen!

Maar blijkbaar was dat een goede keuze en gaat het avondje wat langer duren dan gepland.
Even verderop haak ik namelijk de 2e snoek van de avond! De vis is er vol overheen geschoven.


Wederom weer even snel een foto en snel weer terug!

Nou, eigenlijk heb ik al een top avondje zo! Ik loop nog verder en zet voor mezelf een grens. Als ik bij die brug in de verte daar ben, dan ga ik weer terug. De hele weg gebeurd er niks en bij de brug werp ik even wat uit. En ja hoor, een mooie snoek pakt wederom mijn aasje. En dit keer is de vis wat groter. Zeker richting de 80 cm! Ook deze mag even op de foto. Ik wil even een mooie foto van de kop maken, maar daar is de vis het niet mee eens. De vis geeft een klap en met zn kop slaat hij mijn telefoon zo uit mijn handen, bijna de sloot in!! Dat scheelde niet veel! Dan maar even gewoon een sneller foto en weer terug.


Nu is het wel tijd om terug te gaan lopen. Ik ben nog geen 50 meter van die plek of ik heb alweer beet. Dit keer voelt het wat kleiner... Maar ook anders... Een kleine snoekbaars heeft zich vergist in mijn aasje! Hoppa! Dat is een leuke verrassing!


Super leuke vangst! Snel weer door. In principe heb ik nu alle 3 de vissoorten gevangen! Maar die baars was wel erg klein... Daar aan denkend krijg ik weer beet. Dit voelt weer goed aan. Maar ook weer anders. Het is al goed aan het schemeren en duurt even voordat ik goed kan zien wat het precies is, maar eenmaal bij de kant word het duidelijk. Een erg mooie baars!


Nou ja, mooi. Het zijn nooit echt de allermooiste uit dit water, die baarzen. Maar ze zijn vaak wel hoog. Deze wil ik toch wel even meten en ik kom uit op een prachtige maat van 38 cm! Super vis!

Nou, als ik nu nog meer ga vangen, dan word het toch wel 1 van mijn beste avonden ooit... Maar het blijft bij deze vissen! Dat klinkt negatiever dan het is. Wat een super gave visavond is dit geweest. Even een uurtje weg werd 2 uur. Maar het was het waard. Alle 3 de rovers mogen vangen, en echt mooie formaten er tussen! Alles op deze plug, de Pike Fighter Jr. van Spro. Echt 1 van de beste aasjes voor deze visserij!


Op naar meer van dit soort avonden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews